Droga ekspresowa Żywiec-Zwardoń
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi budowę na trzech odcinkach przyszłej drogi ekspresowej Żywiec - Zwardoń.

Budowane odcinki to :
Żywiec – Browar – odcinek o długości 4,6 km. Budową na tym odcinku zajmuje się konsorcjum firm Kirchner i Mosty Łódź.
Browar – Przybędza – odcinek o długości 4,6 km. Odcinek buduje portugalska firma MSF
Milówka – Szare – odcinek długości 2,8 km. Wykonawca kontraktu jest firma Skanska. W ramach tego kontraktu będzie również odnowione 2,8 km drogi powiatowej.

Zgodnie z umową roboty na tych odcinkach zostaną zakończone w listopadzie 2006 roku.

Do realizacji przygotowane są trzy inne odcinki przyszłej S69.
Przybędza – Milówka – długości 9 km. Na tym odcinku zostanie wzmocniona nawierchnia dotychczasowej dorgi krajowej nr 69. Dokumentacja na remont tego odcinka powstanie w 2006 roku.
Szare – Laliki - długości 4,7 km
Laliki II – Zwardoń - długości 1,8 km

Dla tych dwóch odcinków GDDKiA posiada decyzje lokalizacyjne oraz dokumentację techniczną. Wykupy terenów pod trasę planuje się ukończyć w połowie roku 2006. Zakończenie realizacji trzech powyższych odcinków przewiduje się na koniec 2007 roku.

Milowka189.jpg Na odcinku Milówka – Szare szczególną konstrukcją będzie ponad 600 metrowej długości estakada nad doliną rzeki Kameszniczanki. Budowany wiadukt wsparty będzie na 27 metrowych słupach. Do budowy estakady została zastosowana unikalna technologia rusztowania przejezdnego, co ułatwia prace inżynieryjne w trudnych, górskich warunkach.
Estakada w Milówce to jeden z trzech obiektów, które powstają w ramach budowanej drogi. Dwa pozostałe to most nad czynnym osuwiskiem górskim o długości 260 m oraz dwuprzęsłowy most nad głębokim, 18-metrowym wykopem, w którym będzie przebiegać droga ekspresowa.

Koszt realizowanych obecnie odcinków wynosi 231 mln złotych. Pozostałe 3 odcinki będą kosztować ponad 300 mln złotych. Realizację pierwszego etapu drogi S69 (Żywiec – Zwardoń) wspiera Europejski Bank Inwestycyjny pożyczką wielkości 80 mln euro.

Przyszła droga S69 będzie drogą o parametrach drogi ekspresowej, dostosowaną do nacisku 115kN/oś. Będzie to droga jednojezdniowa, z pasami szerokości 3,5 metra i pasami awaryjnymi po 2 m każdy. Droga ta połączy Bielsko–Białą z południową granicą państwa w Zwardoniu.