Obwodnica Smolajn w ciągu DK51

oddział: Olsztyn

długość: 1,76 km

obecny etap – w realizacji

 

Etap zrealizowany:

8 grudnia 2017 r. - podpisanie umowy na wykonanie PB i PW

29 maja 2020 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej

31 lipca 2020 r. - ogłoszenie przetargu na budowę

17 grudnia 2020 r. - podpisanie umowy na budowę



Inwestycja będzie polegać na rozbudowie drogi w istniejącym i częściowo w nowym śladzie, o łącznej długości 1,76 km. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych, ciąg pieszo-rowerowy, chodniki, dwie pary zatok autobusowych, przejścia dla pieszych z azylami oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowany okres realizacji inwestycji to lata 2022-2023.

 

Zakres rzeczowy inwestycji:

·        rozbudowa drogi w istniejącym śladzie i częściowo w nowym śladzie,

·        budowa dodatkowych jezdni do obsługi terenów przyległych,

·        budowa ciągu pieszo-rowerowego,

·        budowa zawrotki na starym śladzie,

·        budowa 2 par zatok autobusowych i dojść do zatok,

·        budowa chodników,

·        budowa przejść dla pieszych z azylami,

·        budowa wydłużenia drogi powiatowej z wlotem do ronda,

·        budowa kanału technologicznego,

·        przebudowa zjazdów,

·        odtworzenie odwodnienia powierzchniowego drogi

·        budowa oświetlenia

·        budowa kanalizacji deszczowej,

·        przebudowa istniejącego uzbrojenia terenu (wodociąg, sieć telekomunikacyjna, sieć elektroenergetyczna),

·        budowa przepustów drogowych,

·        przebudowa urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,

·        budowa urządzeń BRD,

·        wycinka drzew.

 

Planowane parametry techniczne:

·        klasa techniczna drogi – GP

·        prędkość projektowa – 80 km/h

·        prędkość miarodajna – 100 km/h

·        przekrój poprzeczny – 1x2

·        szerokość pasa ruchu – 3,5 m

·        szerokość pasa awaryjnego – nie dotyczy

·        szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m

·        szerokość pasa dzielącego – nie dotyczy

·        kategoria ruchu – KR4

·        nośność nawierzchni – 115 kN/oś

·        dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych

 

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Smolajn jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się droga krajowa nr 51. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Smolajnach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 51 w tym rejonie stanowi północny wylot z Olsztyna w kierunku granicy państwa. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Plan orientacyjny