Poznaliśmy chętnych do zaprojektowania obwodnicy Siedlec

Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie 8–kilometrowej obwodnicy Siedlec, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wpłynęło 7 ofert. GDDKiA



Najniższą ofertę na kwotę 2 425 006,50 zł złożyła firma Value Engineering. Kosztorys inwestorski: 2 922 836,00 zł.

 

Pozostałe oferty:

  1. 2 582 877,00 zł, S.T.I. Polska,  
  2. 3 197 993,85 zł, Lafrentz Polska,
  3. 3 371 307,00 zł, Mosty Katowice,
  4. 3 198 000,00 zł, IVIA,
  5. 2 601 819,00 zł, Multiconsult Polska,
  6. 3 198 000,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MOSTY KRAKÓW (partner), MP INFRA (partner)

Zestawienie ofert

 

Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów::

- zespół projektowy - 18%,
- zespół środowiskowy - 10%,

- zespół geologiczny - 6%,

- liczba wizji lokalnych - 6%
- cena - 60%.

 

Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kw. 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia.  Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest IV kw. 2023 r.

 

Zakres prac

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie.

Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.


Cel realizacji inwestycji

Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę 9 obwodnic:
· Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,
· Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
· Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
· Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
· Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
· Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
· Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
· Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
· Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.

 

Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.

Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/program-budowy-100-obwodnic-na-lata-2020---2031