Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie 8–kilometrowej obwodnicy Siedlec, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wpłynęło 7 ofert.
Najniższą ofertę na kwotę 2 425 006,50 zł złożyła firma Value Engineering. Kosztorys inwestorski: 2 922 836,00 zł.
Pozostałe oferty:
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów::
- zespół projektowy - 18%,
- zespół środowiskowy - 10%,
- zespół geologiczny - 6%,
- liczba wizji lokalnych - 6%
- cena - 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kw. 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest IV kw. 2023 r.
Zakres prac
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie.
Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę 9 obwodnic:
· Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,
· Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
· Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
· Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
· Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
· Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
· Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
· Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
· Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.
Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.
Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/program-budowy-100-obwodnic-na-lata-2020---2031