W trakcie wizyty studyjnej dziennikarze mogli zobaczyć, jak postępują prace na budowie, na której zaawansowanie rzeczowe wynosi aktualnie ok. 42%. Wykonawca realizuje prace, wyprzedzając harmonogram.
Prowadzone są prace na całej długości inwestycji. Coraz dłuższe stają się odcinki z ułożonymi kolejnymi warstwami konstrukcji nawierzchni. Część z nich posiada już tzw. podbudowę zasadniczą wykonaną jako warstwa bitumiczna. Wykonawca rozpoczął także prace budowlane przy każdym z projektowanych obiektów mostowych - będzie ich w sumie 18. Na części z nich rozpoczęto już betonowanie ustrojów nośnych (przęseł pomostów).
Duże zaawansowanie jest widoczne przy podwójnym wiadukcie, będącym elementem węzła drogowego Niemodlin, tj. na skrzyżowaniu obwodnicy (przyszłej drogi krajowej nr 46) z drogą wojewódzką nr 405 pomiędzy Niemodlinem a Tułowicami. Najbardziej spektakularny będzie jednak podwójny obiekt mostowy nad stawami hodowlanymi i rzeką Ścinawą Niemodlińską w Wydrowicach - będzie on mierzył aż 296 metrów długości.
Przypomnijmy, że obwodnica o długości ok. 11,5 km ominie Niemodlin po południowej i wschodniej stronie. Jej trasa rozpocznie się przed Brzęczkowicami i włączy się do obecnego przebiegu DK46 tuż przed autostradą A4 i węzłem Prądy. Na początkowym, blisko 5-kilometrowym odcinku, będzie to droga z układem pasów 2+1, a przed węzłem Niemodlin rozpocznie się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. W ciągu obwodnicy, o klasie technicznej GP, powstaną dwa węzły drogowe (Niemodlin i Sosnówka). Koszt realizacji tej inwestycji wynosi 299 mln zł.
Dzięki realizacji tej inwestycji od ruchu tranzytowego odetchnie nie tylko sam Niemodlin, ale także Brzęczkowice oraz Sosnówka. Planowany termin zakończenia robót i uzyskania pozwolenia na użytkowanie to IV kwartał 2021 r.