Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o podpisaniu kontraktu na przebudowę drogi krajowej numer 7 na odcinku Białobrzegi – Jedlińsk. Kontrakt został podpisany z konsorcjum firm Acciona Infraestructuras S.A. i Mostostal Warszawa S.A.
Wartość kontraktu wynosi 404 mln złotych (brutto) z czego 75% dofinansowane będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Roboty potrwają 19 miesięcy.
Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa.
Obecnie droga nr 7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk posiada jedną jezdnię o szerokości 11,0 m wraz z utwardzonymi poboczami (7,0 +2 x 2,0 m). Nawierzchnia jezdni znajduje się w bardzo złym stanie technicznym stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Zabiegi poprawiające stan nawierzchni konieczne są na 56,2%, a zalecane są na 97, 5% dł. odcinka. Stan techniczny obiektów inżynierskich usytuowanych w ciągu przebiegu drogi krajowej nr 7 jest zróżnicowany. Z trzech obiektów znajdujących się na odcinku dwa są w stanie zadowalającym, natomiast jeden wymaga pilnego remontu. Nośność wszystkich obiektów nie odpowiada obecnym wymaganiom dla dróg krajowych.
Przedsięwzięcie obejmuje:
- rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od końca obwodnicy Białobrzegów do skrzyżowania w miejscowości Kępiny (km 475+0,547) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej,
- rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od skrzyżowania Kępiny do Jedlińska (km 459+0,594) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Projekt zakłada:
- Przebudowę geometrii istniejącej jezdni i przystosowanie jej do parametrów technicznych drogi ekspresowej
- Budowę nowej nawierzchni na przebudowywanej jezdni istniejącej i dobudowywanej
- Budowę nowych obiektów inżynierskich pod dwie jezdnie (istniejącą i dobudowywaną)
- Ograniczenie dostępności przebudowywanej drogi do wymagań odpowiadających drodze ekspresowej
- Budową nowych obiektów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ochrony ekologicznej
- Budową nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury pod- i naziemnej.
Po zakończeniu realizacji projektu przewiduje się: wzrost nośności nawierzchni do 115 kN/oś, wzrost przepustowości analizowanego odcinka, spadek liczby wypadków i ofiar śmiertelnych, spadek kosztów eksploatacji pojazdów, spadek kosztów czasu i wypadków oraz spadek kosztów emisji spalin.
Ponadto należy się spodziewać poprawy warunków do rozwoju inwestycji w obszarze powiatu białobrzeskiego, co z kolei zwiększy liczbę nowych miejsc pracy w sektorach innych niż rolnictwo. Dzięki lepszej komunikacji i dostępności poprawi się też poziom życia mieszkańców regionu. Nowe parametry techniczne drogi i poprawa jej bezpieczeństwa znacząco wpłynie na wzrost komfortu jazdy podróżujących.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach SPOT realizuje 12 innych projektów. Są to:
- Przebudowa drogi krajowej numer 68 na odcinku Kukuryki - Wólka Dobryńska - www.Kukuryki.pl
- Przebudowa drogi krajowej numer 3 na odcinku Sulechów - Racula - www.SPOT.Racula.pl
- Budowa obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej numer 10 - www.iue.pl/kmz
- Przebudowa drogi krajowej numer 7 na odcinku Elbląg - Jazowa www.Jazowa-Elblag.pl
- Budowa autostrady A6 na odcinku Klucz - Kijewo - www.iue.pl/a6
- Budowa obwodnicy miejscowości Hrebenne - www.hrebenne.pl
- Przebudowa drogi krajowej numer 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki
- Budowa obwodnicy i mostu w Puławach - www.pulawymost.pl
- Modernizacja autostrady A4 na odcinku Balice - Opatkowice
- Obwodnica Grójca w ciągu drogi krajowej numer 7
- Przebudowa drogi krajowej numer 7 na odcinku Grójec - Białobrzegi
- Przebudowa 25 niebezpiecznych skrzyżowań - www.skrzyzowania.dhv.pl