Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że 21 marca 2006 r. została podpisana umowa na zarządzanie i nadzór nad realizacją projektu „Przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki" z konsorcjum firm Mott MacDonald Limited, Lafrentz - Polska Sp. z o.o. i Jacobs GIBB Polska Sp. z o.o. Wartość kontraktu wynosi 18,7 mln zł (brutto).
Przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Elbląg – Grzechotki (50 km) została podzielona na trzy zadania:
- Przebudowa drogi na odcinku Maciejewo-Grzechotki (przetarg ogłoszono - otwarcie ofert 25.04.2006 r.)
- Przebudowa drogi na odcinku Chruściel-Maciejewo (procedura w toku)
- Przebudowa drogi na odcinku Elbląg-Chruściel (procedura w toku)
Przebudowa odcinka Maciejewo - Grzechotki obejmuje:
- budowę jedno- i dwujezdniowej drogi ekspresowej;
- przebudowę węzła „Maciejewo”
- przebudowę odcinków dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych;
- budowę dróg dojazdowych;
- budowę dróg leśnych;
- budowę 6 mostów i wiaduktów;
- budowę przepustów;
- budowę oświetlenia drogi;
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
- przebudowę odwodnienia jezdni;
- budowę kanalizacji deszczowej;
- przebudowę uzbrojenia terenu;
- budowę ekranów akustycznych
Przebudowa odcinka Chruściel-Maciejewo obejmuje:
- budowę jednojezdniowej drogi ekspresowej;
- przebudowę dróg poprzecznych(powiatowych i gminnych);
- budowę dróg dojazdowych;
- przebudowę i budowę przepustów;
- przebudowę 3 wiaduktów nad drogą nr 22;
- przebudowę 3 wiaduktów w ciągu drogi nr 22;
- remont wiaduktu nad drogą nr 22;
- rozbiórkę wiaduktu (przyczółków) nad drogą nr 22;
- przebudowę 2 przepustów ramowych;
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
- przebudowę i budowę odwodnienia jezdni;
- przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej;
- przebudowę uzbrojenia terenu.
Przebudowa odcinka Elbląg – Chruściel obejmuje:
- budowę jednojezdniowej drogi ekspresowej;
- przebudowa węzłów: „Wilkowo”, „Błudowo” i „Chruściel”
- przebudowę dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych;
- budowę dróg dojazdowych;
- przebudowę i budowę przepustów;
- przebudowę 16 wiaduktów nad drogą nr 22;
- przebudowę 11 wiaduktów i mostów w ciągu drogi nr 22;
- budowę oświetlenia trzech węzłów;
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
- przebudowę i budowę odwodnienia jezdni;
- przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej;
- przebudowę uzbrojenia terenu.
Wartość kosztorysowa projektu wynosi 486 mln złotych. Będzie on współfinansowany ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w wysokości 75%.
Okres realizacji poszczególnych odcinków waha się od 13 do 24 miesięcy. Nadzór trwać będzie 51 miesięcy.