Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłaliśmy dziś ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka S19, tym razem Malewice - Chlebczyn o długości 25 km. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki.
- Dotrzymujemy słowa danego wschodniej części Polski i całemu regionowi Europy, przez który prowadzi trasa Via Carpatia, a tym samym kontynuujemy inicjatywę zapoczątkowaną przez śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. To już kolejny fragment drogi S19 w Polsce, a dziewiąty w województwie podlaskim, który przechodzi do etapu wyboru wykonawcy na projekt i budowę. Mam nadzieję, że w kolejnych miesiącach będziemy mogli rozmawiać o złożonych ofertach, a następnie podpisać i zrealizować w terminie umowę - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
To już kolejny w tym roku ogłoszony przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S19, będącej „kręgosłupem” korytarza transportowego Via Carpatia we wschodniej Polsce. Obecnie w postepowaniach przetargowych jest dziewięć podlaskich odcinków S19 o łącznej długości przeszło 134 km. W październiku planujemy jeszcze ogłoszenie ostatniego przetargu w województwie podlaskim na osi Białystok - Lublin - chodzi o zadanie Boćki - Malewice (15,91 km)
Wkrótce pierwsze umowy na S19
Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km, dla których otwarcie ofert miało miejsce latem tego roku: Białystok Zachód - Księżyno (16,65 km), Księżyno - Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe - Ploski (12,73 km) oraz Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód (10,18 km).
Równolegle trwa postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek S19 na północ od Białegostoku (Sokółka - Dobrzyniewo), której wydania spodziewamy się w I kwartale 2021 r.
Tiry ominą Siemiatycze
Odcinek Malewice - Chlebczyn będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta i przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - asfalt czy beton cementowy - wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Harmonogram prac
18 września 2020 r. - planowane przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji
23 września 2020 r. - planowane wszczęcie postępowania
9 listopada 2020 r. - planowany termin składania ofert
I kwartał 2021 r. - planowany termin zawarcia umowy z wykonawcą w systemie „Projektuj i buduj”
I kwartał 2022 r. - planowane złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
III/IV kwartał 2022 r. - planowane wydanie decyzji ZRID