W środę, 23 września, podpisaliśmy z firmą Mota Engil Central Europe S.A. aneks do umowy na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17, którego przedmiotem jest dobudowa drugiej jezdni tej trasy.
W ramach inwestycji powstanie druga jezdnia obwodnicy o długości ok. 5,4 km między węzłami Tomaszów Lubelski Północ - Tomaszów Lubelski Południe wraz infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie w ciągu drugiej jezdni, w tym estakada nad doliną rzeki Sołokija.
Wykonawca ma 11 miesięcy na zaprojektowanie drogi i uzyskanie niezbędnych decyzji, w tym pozwolenia na budowę. Wartość zamówienia uzupełniającego to ponad 74 mln zł.
Podpisany aneks to kolejny krok do budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego. W przyszłym roku planujemy ogłosić także przetargi na wyłonienie wykonawców trzech odcinków S17 od węzła Zamość Wschód do Hrebennego o łącznej długości ponad 47 km:
S17 Zamość Wschód - Zamość Południe, 12,2 km
S17 Zamość Południe - Tomaszów Lubelski, 18,0 km
S17 koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego - Hrebenne, 17,3 km
Obecnie trwa budowa pierwszej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Prace rozpoczęły się w 2019 roku i są już zaawansowane w ok. 70 procentach. Trwają roboty bitumiczne w ciągu trasy głównej, powstają drogi dojazdowe i obiekty mostowe. Na większości obwodnicy ułożona jest przedostatnia, bitumiczna warstwa wiążąca nawierzchni, a na węźle Tomaszów Lubelski Północ pojawiło się oznakowanie pionowe oraz poziome. Wartość tego kontraktu to ok. 193,5 mln zł.
Kierowcy pojadą obwodnicą po pierwszej jezdni w połowie 2021 r., natomiast zakończenie prac związanych z dobudową drugiej jezdni planowane jest w IV kwartale 2022 r.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.