W pierwszej kolejności zostaną zamontowane bariery na odcinku pomiędzy węzłami Opole Zachód (skrzyżowanie z DK 46) i Opole Południe (skrzyżowanie z DK 45) oraz na remontowanym odcinku w obrębie Góry św. Anny.
Zaletą barier linowych jest to, że można je zdemontować w kilka minut, nie używając do tego dodatkowego sprzętu. Montaż barier linowych ma także na celu skrócenie czasu prowadzenia działań ratowniczych, np. wypuszczenia pojazdów, które utknęły w zatorze na zablokowanym odcinku autostrady. Dodatkową zaletą barier linowych jest wysoki poziom powstrzymywania pojazdów, co wpłynie korzystnie na poprawę bezpieczeństwa w obrębie przejazdów awaryjnych. Demontaż barier stalowych trwa znacznie dłużej i wymaga użycia specjalistycznego sprzętu.
Aktualnie zamontowano bariery linowe na przejazdach awaryjnych w km 224 i 229 . W kolejnych dniach bariery pojawią się na remontowanym odcinku jezdni północnej pomiędzy węzłem Krapkowice i węzłem Kędzierzyn - Koźle.
W ubiegłym roku zamontowano bariery linowe w ramach remontu jezdni południowej autostrady A4 pomiędzy węzłem Krapkowice i węzłem Kędzierzyn - Koźle. W sierpniu b.r. pojawiły się bariery na odcinku, na którym obecnie trwa przekierowanie ruchu z jezdni północnej na południową.
Docelowo GDDKiA planuje wyposażyć wszystkie przejazdy awaryjne w bariery linowe na opolskim odcinku autostrady A4.