Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę ok. 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 między węzłem Lublin Rudnik a węzłem Lubartów Północ.
Przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem ogłosiliśmy 25 czerwca. Wpłynęło 1170 zapytań od potencjalnych wykonawców, które dotyczyły dokumentacji przetargowej. Na wszystkie udzieliliśmy odpowiedzi i dziś otworzyliśmy oferty.
Wpłynęło 12 ofert, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia (1 108 067 000,00 zł). Ofertę z najniższą ceną zaproponowała firma China State Construction Engineering Corporation Limited (663 609 556,26 zł), a z najwyższą konsorcjum ALDESA (1 026 734 194,33 zł).
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich.
Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w I kwartale 2021 r., a rozpoczęcie robót na przełomie III i IV kwartału 2022 r.
Przedstawiamy pełne zestawienie ofert:
Wykonawca |
Cena (zł) |
CSCEC |
663 609 556,26 |
Mota-Engil Central Europe |
835 660 771,00 |
Kolin |
844 097 340,00 |
Intercor |
848 700 000,00 |
Konsorcjum Mirbud, Kobylarnia |
871 527 002,00 |
Budimex |
872 939 610,00 |
Konsorcjum Mostostal, Acciona |
884 063 261,76 |
Polaqua |
893 340 354,12 |
Konsorcjum Fabe Polska, Sine Midas Stroy, Todini Central Asia, Dampak |
911 039 134,31 |
Strabag |
982 555 212,28 |
Konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav Infrastructure |
997 906 526,14 |
Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones |
1 026 734 194,33 |
Ekspresowo z Lublina do Lubartowa
W ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów.
Jadąc DK19 od strony Lubartowa w kierunku Lublina, w miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.
Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe.
Dalej trasa zbliży się do obecnej DK19 i połączy z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Kalendarium inwestycji
23 października 2017 r. - ogłoszono przetarg na opracowanie koncepcji programowej
24 stycznia 2018 r. - podpisano umowę na opracowanie koncepcji programowej (wykonawca: Mosty Katowice, wartość kontraktu: 3,8 mln zł)
25 czerwca 2020 r. - ogłoszenie postępowania przetargowego na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Lubartów Północ (wraz z węzłem) do węzła Lublin Rudnik (bez węzła)
28 września 2020 r. - otwarcie ofert
I kwartał 2021 r. - planowane podpisanie umowy z wykonawcą
S19 na deskach projektantów i w przetargach
Na pozostałych odcinkach S19, od granicy z woj. mazowieckim do węzła Lubartów Północ, trwają prace projektowe. Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla odcinków:
Przetargi na wyłonienie wykonawców tych sześciu odcinków planujemy ogłosić w 2021 r.
Dla odcinka granica woj. podlaskiego i mazowieckiego - Łosice - granica woj. mazowieckiego i lubelskiego (ok. 33 km) prace przygotowawcze są na wcześniejszym etapie. Opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).
Pierwsze takie porozumienie
Niedługo podpiszemy porozumienie ramowe z Dyrekcją Generalną Lasów Państwowych. Jest to nasza inicjatywa w sprawie odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenu pasa drogowego i zagospodarowania jej na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.
Pozwoli to na optymalizację kosztów związanych z budową i utrzymaniem systemu odwodnienia drogi, a LP umożliwi korzystanie z zasobów wód znajdujących się w zbiornikach wodnych i w ten sposób przeciwdziałanie negatywnym skutkom suszy. Niedawno pierwsze tego typu porozumienie w Polsce między GDDKiA a Lasami Państwowymi podpisał lubelski Oddział GDDKiA z Nadleśnictwem Lubartów.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.