Obwodnica Radzymina - rekonstrukcja nawierzchni
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o podpisaniu kontraktu na przebudowę drogi ekspresowej S-8 Radzymin – Wyszków na odcinku obwodnicy Radzymina. Kontrakt został podpisany z Warszawskim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych S.A. Wartość kontraktu wynosi 6, 9 mln euro.

Przedmiotem zamówienia jest rekonstrukcja nawierzchni drogi krajowej nr 8 na odcinku obejścia Radzymina od km 25+378 do km 33+349,5.

Zamówienie obejmuje:

  • rekonstrukcję nawierzchni;
  • regulację barier drogowych;
  • regulację poboczy do podwyższonej niwelety drogi;
  • korektę odwodnienia itp.

Cały projekt - budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Radzymin-Wyszków wraz z obwodnicą Wyszkowa składa się z trzech kontraktów: budowy obwodnicy Wyszkowa, wzmocnienia drogi S-8 na odcinku Radzymin – Wyszków i wzmocnienia nawierzchni obwodnicy Radzymina. Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę ok. 36 km odcinka istniejącej, w większości jednojezdniowej drogi krajowej Nr 8, bez kontroli dostępu, o dużym obciążeniu ruchem na dwujezdniową drogę ekspresową z dostępem jedynie w węzłach.
 
Podstawowym celem tego przedsięwzięcia jest poprawa społecznej, ekonomicznej i przestrzennej spójności z krajami Unii Europejskiej na poziomie lokalnym i regionalnym.
 
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S-8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina (koniec obwodnicy Radzymina) do  Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu. Przedsięwzięcie to składa się z trzech oddzielnych zadań:

  • Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa (ok.12,8 km) po nowym śladzie z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu (ok.600m)
  • Przebudowa istniejącej DK Nr 8 na odcinku od końca obwodnicy Radzymina do początku  projektowanej  obwodnicy  Wyszkowa na jezdnię  drogi ekspresowej wraz z dobudową nowej drugiej jezdni (17,3 km), budowa nowego dwujezdniowego mostu na rzece Fiszor.
  • Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina (m.in. wymiana warstw bitumicznych nawierzchni i ułożenie nowej górnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej na dolnym podkładzie).

Projekt przewiduje m.in. budowę 6 wiaduktów, 7 przejazdów nad drogą ekspresową, 10 przejść pod drogą ekspresową dla dróg lokalnych i dzikich zwierząt, 2 kładki dla pieszych na terenie wsi, budowę/przebudowę sąsiadujących dróg krajowych, lokalnych i gminnych, budowę dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej, przebudowę istniejących urządzeń infrastruktury technicznej, budowę urządzeń ochrony środowiska.

Projekt jest współfinansowany przez Fundusz Spójności w wysokości 83%.