Ruszył przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Obwodnica o długości 5,6 km wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Jest to pierwszy przetarg na realizację inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim. Łącznie w ramach tego Programu na Pomorzu Zachodnim powstanie 9 nowych obwodnic.
Projekt i budowa
Opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma zająć maksymalnie 17 miesięcy. Roboty budowlane powinny zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.
Kryteriami wyboru wykonawców w ogłoszonym właśnie przetargu będzie cena (60%), przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne (30%) oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10%).
Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Finał wielu lat przygotowań
Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwały prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Wejście w fazę realizacji tej inwestycji było możliwe dzięki ujęciu zadania w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.