Otworzyliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19Haćki - Bielsk Podlaski Zachód.
Na cztery odcinki oferty już poznaliśmy
Wcześniej weryfikacji poddane zostały oferty, które wpłynęły w przetargach na cztery fragmenty S19 wokół Białegostoku o łącznej długości 47,5 km w standardzie drogi ekspresowej i 13,68 km w standardzie drogi klasy GP (budowa drogi krajowej nr 65). Do końca roku planowane jest podpisanie umów na te odcinki S19. Pisaliśmy o tym tutaj:
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38309/S19-na-Podlasiu-Przetarg-za-przetargiem
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38349/S19-na-Podlasiu-Chetnych-na-budowe-nie-brakuje
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38478/Podlaska-S19-Kolejne-otwarcie-idobre-ceny
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38494/Podlaska-S19-Ostra-konkurencja
Zbliżone kalkulacje
W przetargu na odcinek Haćki - Bielsk Podlaski wpłynęło sześć ofert, z których najtańszą złożyła firma Kolin Insaat Turizm Sanayi - 318,49 mln zł. Najwyżej, bo na 379 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm KOBYLARNIA i MIRBUD, przekraczając przy tym kosztorys zamawiającego, który wynosi 373,2 mln zł.
Biorąc pod uwagę trzy najtańsze oferty, koszt kilometra drogi ekspresowej w tym przetargu wynosi około 35,3-37,1 mln zł. Co ciekawe, jest to cena minimalnie wyższa niż te oferowane w przetargach na odcinki Południowej Obwodnicy Białegostoku, gdzie cenę kilometra wykonawcy skalkulowali na poziomie 32,3-33,6 mln zł.
Obejście Bielska w 2024
Fragment S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ - południe poza Bielsk Podlaski. Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do podłączenia z istniejącą drogą krajową nr 19. Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego. Wybudowanych tu zostanie siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt/płazów).
Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.