Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o otwarciu ofert w przetargu ograniczonym, którego przedmiotem jest budowa autostrady A-1 na odcinku Sośnica – Bełk.
Firmy jakie złożyły swoje oferty to:
- Buidimex – Dromex S.A. Warszawa - 310 279 944,57 EUR
- Strabag Sp. z o.o. Warszawa, Strabag AG, Heilit+Woerner Bau GmbH - 327 396 251,55 EUR
- J&P - AVAX S.A, Grecja - 213 493 865,61 EUR
- DTP Terrassement S.A., Francja - 291 324 170,12 EUR
Zakres robót podstawowych, jakie obejmuje projekt:
- prace przygotowawcze
- wykonanie przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z budową odcinka autostrady, węzłów, dróg poprzecznych i dojazdowych
- budowę odcinka autostrady, dróg poprzecznych i dojazdowych, budowa dwóch miejsc obsługi podróżnych bez wyposażenia, 3 punktów poboru opłat na autostradzie bez wyposażenia, 3 węzłów
- linie elektroenergetyczne WN, ŚN i NN napowietrzne i kablowe, budowa stacji transformatorowych o mocy 400KVA, 250kVA i 160 kVA
- linie telekomunikacyjne napowietrzne i kablowe oraz kanalizacja telekomunikacyjna. Wzdłuż autostrady zaprojektowano rurociąg kablowy 4 otworowy i dwuotworowy z rur RHDPE 40/4,6mm przeznaczony dla kabli światłowodowych
- budowę łączności autostradowej Dla potrzeb łączności alarmowej zaprojektowano 2 otworową kanalizację kablową poprzeczną z rur RHDPEp 110/10m
- sieć wodociągowa
- sieć gazowa średnioprężna i niskoprężna
- budowę kanalizacji deszczowej
- budowę kanalizacji sanitarnej
- budowę separatorów, zbiorników retencyjno-oczyszczających i odparowujących
- budowa pompowni ścieków deszczowych
- urządzenia melioracji szczegółowych (rowów, budowę zbieraczy drenarskich 36 sztuk o długości 11,57 km i naprawę sieci drenarskich)
- budowę wiaduktu WA 470 nad stawem Moczury, ul. Dworcową i torami
- budowę 13 wiaduktów w ciągu autostrady i dróg poprzecznych
- budowę 12 mostów w ciągu autostrady oraz 6 mostów w ciągu dróg poprzecznych
- budowa przejścia podziemnego dla pieszych
- budowę muru oporowego
- roboty ulepszające istniejące podłoże dla posadowienia nasypów
- roboty związane z zapewnieniem stateczności skarp nasypów i wykopów
- roboty ziemne i wykończeniowe korpusu ziemnego w ciągu autostrady, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk” i dróg dojazdowych
- kompletne wykonanie konstrukcji nawierzchni autostrady – w technologii betonu asfaltowego i SMA, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk” i dróg dojazdowych
- wykonanie dróg dojazdowych do gospodarstw i pól oraz do urządzeń oczyszczających wody
- wykonanie wyposażenia autostrady, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk” i dróg dojazdowych., związane z organizacją ruchu, oznakowaniem, oświetleniem i zabezpieczeniem
- wykonanie wyposażenia autostrady dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk” i dróg dojazdowych w urządzenia dla ochrony środowiska związane z odwodnieniem i oczyszczeniem wód, budową ekranów przeciwhałasowych i obsadzeniem zielenią
- budowa zbiorników wód kopalnianych wody przemysłowej i przeciwpożarowej
- przebudowa bocznicy kolejowej.
Szacowany koszt projektu około 239 mln euro (brutto) Projekt będzie współfinansowany przy udziale środków pochodzących z Funduszu Spójności (82%) i ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w procesie finansowania inwestycji drogowych współpracuje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Unią Europejską. Współpraca ta jest realizowana poprzez Fundusz Spójności (d.ISPA) w przypadku kilkumastu inwestycji m.in. budowa drogi ekspresowej S-8, odcinek Radzymin – Wyszków wraz z obwodnicą Wyszkowa, budowa drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała - Skoczów - Cieszyn. Wiele projektów dofinansowywanych jest także z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego -Transport (SPOT) np. budowa autostrady A6 na odc. Klucz – Kijewo.