Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola - Przemyśl komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.
Inwestycja będzie realizowana w trybie projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej oraz włączeniem mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.
Zakres inwestycji obejmuje:
• długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,
• liczba przęseł: 5
• rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3x95,4 + 84,8 [m],
• szerokość jezdni: 2x3,50 m,
• obustronne opaski: 2x0,80 m,
• jednostronny chodnik: 1,50 m.