Modernizacja 14 kilometrowego odcinka została podzielona na dwa etapy. Został już rozstrzygnięty przetarg na przebudowę pierwszego etapu drogi długości 9 km. Wykonawcą tej części (Krzesiny – Skrzynki) będzie konsorcjum firm Skanska i Strada. Przetarg na drugi odcinek zostanie ogłoszony w drugiej połowie 2006 roku. Całość inwestycji zostanie zakończona do końca 2007 roku
Inwestycja na jedenastce pochłonie około 220 mln zł. Środki pochodzić będą z Krajowego Funduszu Drogowego.
Po przebudowie odcinek drogi krajowej numer 11 stanie się pierwszą w Wielkopolsce dwujezdniową drogą ekspresową, z pięcioma bezkolizyjnymi, dwupoziomowymi skrzyżowaniami.
Obecnie trasa Poznań - Kórnik należy do najbardziej obciążonych dróg w rejonie Poznania; średnie dobowe natężenie ruchu szacuje się na ponad 25 tysięcy pojazdów. Ten odcinek już od 30 lat ma dwie jezdnie, jednak są one bardzo wyeksploatowane, o czym świadczą koleiny i nierówności nawierzchni. Droga ta od 1976 roku (kiedy stałą się droga dwujezdniową) nie była remontowana. Wszystkie skrzyżowania na tej drodze uchodzą za niebezpieczne, są jednopoziomowe i pozbawione sygnalizacji świetlnej, na dodatek znajdują się na łukach i za wzniesieniami.
Prace na trasie kórnickiej prowadzone będą przy istniejącym ruchu; z konieczności ograniczonym do jednej jezdni. Dla wykonawców organizacja tego ruchu i zapewnienie względnego bezpieczeństwa, zwłaszcza na skrzyżowaniach będzie bardzo trudnym zadaniem, szczególnie, gdy będą tam prowadzone roboty mostowe.
Modernizacja pozwoli na stworzenie wygodnej i bezpiecznej trasy, która stanie się częścią przyszłej drogi ekspresowej S11. Będzie komfortowym łącznikiem między południem Wielkopolski a autostradą A2, w przyszłości łączącą Berlin z Warszawą.