Podpisaliśmy umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych, a także wsparcie na etapie przetargu na roboty budowlane.
Umowa
Dokumentację projektową, za kwotę 1 382 520 zł, wykona Europrojekt Gdańsk Spółka Akcyjna.
Inwestycja znajduje się w środkowej części woj. śląskiego, w powiecie będzińskim, na terenie gminy Mierzęcice i Siewierz. Zadanie o długości około 4 km, zlokalizowane jest na istniejącej drodze krajowej nr 78, na odcinku Przeczyce – Siewierz, w kilometrażu od km 98+585 do km 102+532.
Podstawowe cele inwestycji to dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 tony na oś oraz poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego. Przebudowana droga poprawi warunki komunikacyjne w regionie.
Termin realizacji
Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 91 miesięcy, na co składa się: 13 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych, 8 miesięcy przewidziane jest dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, 70 miesięcy przewidziane jest na pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych (wraz z okresem rękojmi za wady wynoszącym 60 miesięcy).
Wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń
- klasa techniczna drogi – GP;
- prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przekroje poprzeczne – 1 × 2 pasy ruchu;
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115 kN/oś;
- kategoria ruchu KR6;
drogi poprzeczne:
- w minimalnym zakresie wynikającym z przebudowy drogi DK78, w uzgodnieniu z administratorami tych dróg.
Zakres opracowania
Dokumentacja będzie obejmować, w szczególności:
- przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji, dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
- korektę elementów geometrii drogi, wynikających z analizy BRD,
- przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi poprzez: korektę geometrii skrzyżowań, budowę pasów włączeń i wyłączeń, budowę skrzyżowań typu „rondo”;
- odtworzenie systemu odwodnienia,
- budowę nowych i przebudowę istniejących chodników,
- budowę ciągów pieszo-rowerowych,
- wykonanie nowych przejść dla pieszych wynikających z analizy BRD,
- remont poboczy gruntowych,
- budowę/przebudowę zatok autobusowych oraz zatok do kontroli pojazdów,
- odtworzenie zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do przyległych posesji,
- przebudowę/odbudowę obiektów inżynierskich, w tym podwyższenie klasy nośności obiektów mostowych do klasy A,
- przebudowę istniejących przepustów,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowy barier ochronnych, oznakowania poziome i pionowe, doświetlenia przejść dla pieszych, itp.,
- wykonanie i/lub przebudowę sygnalizacji ostrzegawczych i/lub sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (sąsiadujące sygnalizacje winny być zsynchronizowane),
- zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi,
- przebudowę/budowę oświetlenia drogi,
- budowę kanałów technologicznych,
- wykonanie elementów ochrony środowiska, wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- wykonanie inwentaryzacji zieleni wraz z planem wyrębu zieleni.
O tym wcześniej pisaliśmy: Kto zaprojektuje rozbudowę drogi krajowej nr 78 na odc. Przeczyce - Siewierz