Ruszamy z postępowaniem przetargowym na ostatni w województwie podlaskim fragment drogi ekspresowej S19 na południe od Białegostoku, niemal 16-kilometrowy odcinek Boćki - Malewice. Tym samym ponad 118 kilometrów „eski” (z odcinkiem Krynice - Białystok Zachód) po Chlebczyn nad Bugiem jest objętych postepowaniami przetargowymi na różnym etapie zaawansowania.
Przetarg za przetargiem
- Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest spójny układ komunikacyjny kraju. Jego jednym z ważniejszych elementów jest budowa drogi ekspresowej S19, która stanowić będzie główny korytarz transportowy Polski Wschodniej. Droga ta, jako część międzynarodowej trasy Via Carpatia, przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego regionu - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
- W tym roku ogłosiliśmy w sumie 10 przetargów na kolejne części drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Aktualnie wybieramy najkorzystniejszą ofertę na czterech odcinkach S19, na czterech kolejnych weryfikujemy oferty, a na dwóch ogłosiliśmy przetargi: Malewice - Chlebczyn (23 września br.) i dziś, Boćki - Malewice. - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
- Na etapie uzyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych pozostaje jedynie odcinek Sokółka - Czarna Białostocka - Sochonie - Dobrzyniewo. - dodał szef GDDKiA.
Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km, dla których otwarcie ofert miało miejsce latem tego roku. Są to odcinki: Białystok Zachód - Księżyno (16,65 km), Księżyno - Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe - Ploski (12,73 km) oraz Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód (10,18 km). Cała podlaska część S19 powinna być gotowa w latach 2025-2026.
Tranzyt poza miastami
Droga ekspresowa S19 na odcinku Boćki - Malewice omija od wschodu miasteczka Boćki i Dziadkowice, wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. Realizowana będzie w przekroju 2x2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i przystosowana do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, asfaltowa lub betonowa, zostanie wybrany przez wykonawcę na etapie projektu budowlanego. Na tym odcinku zaplanowano budowę 15 obiektów inżynierskich.
Harmonogram
* 30 października 2020 r. - przekazanie o ogłoszenia o zamówieniu publicznym do Dziennika Urzędowego UE
* 4 listopada 2020 r. - ogłoszenie przetargu
* 14 grudnia 2020 r. - otwarcie ofert
* I kwartał 2021 r. - wybór najkorzystniejszej oferty
* I/II kwartał 2021 r. - zawarcie umowy