Umowa na S-7 podpisana
1 lutego 2010 r. podpisano umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 Pasłęk-Miłomłyn. Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową wojewody z dnia 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości. Zadanie przewidziane jest do finansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wykonawca zadania o wartości  1.063.934.765,59 zł jest konsorcjum firm:

• STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,

• HERMANN KIRCHNER Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.

        

Kontrakt będzie obejmował wykonanie 36,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2. Zakres inwestycji obejmuje ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S-7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).

 

Termin zakończenia realizacji inwestycji to 15.07.2012 r., jednak wykonawca deklaruje oddać drogę do ruchu przed 31 maja 2012 r.

 

Aby wykonać roboty na całym odcinku należy:

- przewieźć 25 mln ton różnych materiałów,

- wbudować 700 tys. ton mas bitumicznych,

- wykonać 500 km kolumn wzmacniających podłoża.

 

Wykonawca zamierza zatrudnić na kontrakcie ok. 1.000 osób, wykorzystywać ponad 200 jednostek transportowych i ponad 100 jednostek sprzętu, t.j. równiarki, spycharki, koparki, walce.

 

Prace na kontrakcie prowadzone będą  w godzinach 6002200, a jeśli wystąpi taka potrzeba, np. przy robotach ziemnych oraz wykonywaniu kolumn wzmacniających - przez  24 godziny na dobę.

 

Droga  ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Inwestycja ma być finansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach.  Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjnym, bowiem w tym okresie rozpoczną się wszystkie zaplanowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.

 

S-7_podpisanie umowy1.JPG S-7_podpisanie umowy2.JPG S-7_podpisanie umowy3.JPG

 

 

01.02.2010