Szukamy wykonawców budowy ponad 63 kilometrów autostrady A2 na wschód od Warszawy. Dziś do publikacji skierowaliśmy już drugie ogłoszenie o zamówieniu, a dwa kolejne przekażemy w najbliższych tygodniach. AKTUALIZACJA: od 10 listopada ogłoszenie o przetargu jest widoczne na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl/open-auctions.html pod numerem Id 217540.
- Zapowiedzieliśmy dokończenie autostrady A2 i dotrzymujemy słowa. W realizacji jest już większość odcinków pomiędzy Mińskiem Mazowieckim i Siedlcami, ogłaszamy przetargi na kolejne fragmenty tej trasy do Białej Podlaskiej. Jednocześnie trwają prace przygotowawcze na odcinku przygranicznym. Dzięki temu z całej nowoczesnej i bezpiecznej autostrady A2 kierowcy skorzystają w 2025 r. - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Przed nami ogłoszenie przetargu na drugi z czerech odcinków autostrady biegnącej od Siedlec do Białej Podlaskiej. To kolejne ponad 12 kilometrów dwujezdniowej nowej trasy, która usprawni ruch i poprawi komfort jazdy na wschód od Warszawy. Dbamy o użytkowników dróg krajowych, ale również wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom branży. Przypomnijmy, że to kolejny przetarg, w którym dajemy firmom wykonawczym możliwość wyboru rodzaju nawierzchni. To ułatwienie, bo mogą zastosować taką, w której się specjalizują - powiedział Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy około 12,5-kilometrowego fragmentu A2 pomiędzy węzłem Łukowisko a rejonem miejscowości Swory (km 610+722).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Harmonogram
Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.
Termin składania ofert został wyznaczony na 23 grudnia 2020 r.
Planowane podpisanie umowy z wykonawcą: maj 2021 r.
Dbamy o konkurencyjność
To kolejny przetarg, w którym dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę. Te nowe zapisy w dokumentach przetargowych wprowadziliśmy latem 2019 roku.
A2 od węzła Lubelska do granicy państwa
W sierpniu 2020 r. oddaliśmy do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.
Wiosną tego roku zawarte zostały kontrakty na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów toczy się postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót. W listopadzie br. planujemy wybrać najkorzystniejszą ofertę.
3 listopada ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego z czerech odcinków A2 między Siedlcami a Białą Podlaską (Cicibór).
Trwają przygotowania do realizacji ostatniego etapu autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią. Dla ok. 32-kilometrowego odcinka trwa proces odbiorowy koncepcji programowej. Po pozyskaniu finansowania niezwłocznie przystąpimy do dalszych prac związanych z realizacją zadania.
A2 Łódź - Warszawa zyska dodatkowy pas ruchu
W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie.
Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.
Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Zakładamy, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.