Spośród dziewięciu złożonych ofert, trzy zostały sklasyfikowane najwyżej: Budimex (100 pkt) - 577 mln zł, Strabag (98,48 pkt) - 592,03 mln zł i Aldesa (96,11 pkt) - 617,04 mln zł. Firmy te mogą odwołać się od decyzji o wyborze, a jeśli tego nie zrobią - będziemy mogli podpisać umowę z wybranym wykonawcą.
Pierwotnie oferta firmy Budimex była drugą w kolejności. Najtańszą, opiewającą na kwotę 560 mln zł, złożyła turecka firma Kolin İnşaat. GDDKiA miała jednak wątpliwości. Dotyczyły one m.in. bilansu robót ziemnych na trasie głównej, co do których wykonawca nie udzielił wyjaśnień, które umożliwiłyby weryfikację obliczeń. Stanowisko GDDKiA podzieliła Krajowa Izba Odwoławcza, odrzucając 23 października br. odwołanie Kolin İnşaat. Więcej pisaliśmy o tym tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/39757/S19-KIO-przyznala-racje-GDDKiA
Dbamy o konkurencyjność - wykonawca wybiera nawierzchnię
Odcinek Białystok Zachód (bez węzła) - Księżyno (z węzłem) ma być drogą dwujezdniową o długości 16,65 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, przystosowaną do ruchu ciężkich pojazdów o nośności 11,5 t/oś. To kolejna z inwestycji GDDKiA, w której wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni i sam zdecyduje czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną.
Powstaną dwa węzły
Pierwszy z nich to Białystok Starosielce, gdzie droga powiatowa nr 1535B będzie krzyżować się z drogą ekspresową S19, a wykonany tu węzeł zapewni relacje na wjeździe do jednej z głównych ulic Białegostoku do ul. Popiełuszki. Drugi to węzeł Księżyno, gdzie S19 krzyżować się będzie z drogą wojewódzką nr 678. Zadanie obejmować będzie także budowę Miejsca Obsługi Podróżnych (Czaplino), Obwodu Drogowego, 24 obiektów inżynierskich, w tym dwóch przejazdów kolejowych.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.