Budowa S6 to nie wszystko
Kontynuowane są prace budowlane na trzech odcinkach drogi ekspresowej S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią. W przetargu są następne. Prowadzimy również mniejsze inwestycje na drogach krajowych województwa pomorskiego.

Droga ekspresowa S6 - budowa i plany

W budowie jest łącznie ok. 42 km drogi ekspresowej S6 z Gdyni do Bożegopola Wielkiego. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie - Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud - Gdynia. Obecnie prowadzone są prace ziemne, usuwane są kolizje z sieciami infrastruktury teletechnicznej oraz wznoszone są obiekty mostowe. W wielu miejscach położono już nawierzchnię bitumiczną.

Łączna wartość tych odcinków to ok. 2,032 mld zł, a z funduszy UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko otrzymamy blisko 985 mln zł.

 

GDDKiA

 

 

 

 

 

 

Dodatkowe środki finansowe na S6

GDDKiA To jeszcze nie koniec realizacji trasy S6 na Pomorzu. Rząd przekazał dodatkowe środki, na realizację kolejnych odcinków. Dzięki temu w przetargu na roboty budowlane (formuła „Projektuj i buduj”) jest już Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej oraz druga jezdnia obwodnicy Słupska i odcinek Leśnice (Lębork) – Bożepole Wielkie. Do końca bieżącego roku zostaną ogłoszone postępowania przetargowe na pozostałe odcinki między Słupskiem a Lęborkiem.

Po wybudowaniu tej trasy mieszkańcy woj. pomorskiego będą mogli szybko, bezpiecznie i komfortowo podróżować na zachód Polski i dalej. Mieszkańcy zachodniej części województwa szybciej dojadą do Trójmiasta i dalej do A1, skąd mogą podróżować na południe kraju. W ten sposób zapewniamy integrację województwa, jego zrównoważony rozwój oraz nowoczesne połączenie z pozostałymi regionami kraju.

 

Ważne bezpieczeństwo

Trwa rozbudowa drogi krajowej nr 20 na odcinku ok. 6,2 km między Kornem a Kościerzyną, prowadzona w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Najważniejszą zmianą na tym odcinku będzie bez wątpienia przebudowa skrzyżowania DK20 z DW235 w Kornem na funkcjonalne rondo. Dzięki temu ułatwi włączenie się do ruchu z DK20 od strony Bytowa. Poza nim zostaną przebudowane cztery inne skrzyżowania oraz powstanie wzdłuż drogi ciąg pieszo-rowerowy.

Na DK22, między Czarlinem a Knybawą, musieliśmy rozwiązać umowę z nierzetelnym wykonawcą. Obecnie, po przejęciu terenu budowy m.in. uporządkowaliśmy plac budowy, usprawniliśmy przejazd po wiadukcie nad koleją oraz rozpoczęliśmy prace przy dokończeniu wiaduktu nad DK91, by można było udostępnić dla ruchu tą drogę (jest poprowadzona przez tymczasowe rondo). Równolegle trwają czynności przy inwentaryzacji budowy i ostatnich rozliczeniach z poprzednim wykonawcą. Wszystko po to, by można było ogłosić przetarg na dokończenie prac budowlanych.

Mamy podpisaną umowa na budowę 400 metrów chodnika w Kruszynie na DK21 wraz z przejściem dla pieszych i elementami uspokojenia ruchu oraz kanałem technologicznym. Niebawem na plac budowy wejdzie wykonawca i rozpoczną się prace budowlano-montażowe.