Poznaliśmy oferty wykonawców w przetargu na dokończenie węzła drogowego Szczecin Kijewo

Zostały otwarte oferty w przetargu na dokończenie pozostałych do wykonania robót w ramach przebudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo. Wpłynęły cztery oferty od wykonawców, najniższą cenę - 59,86 mln zł, zaoferowała firma Budimex. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie terminu realizacji do 13 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Złożone w przetargu oferty będą teraz sprawdzane.  



Dokończenie przebudowy węzła 

Obecnie na węźle Szczecin Kijewo kończone są roboty obejmujące jezdnię DK10 w stronę Szczecina z nowym wiaduktem oraz dwie łącznice. Z nowych łącznic można już korzystać, a przed końcem tego roku zostanie uruchomiona nowa jezdnia DK10. Są to dwa, spośród trzech etapów dokończenia przebudowy tego ważnego połączenia autostrady A6 i DK10. Firma pierwotnie realizującą tą inwestycję wykonała 20 proc. robót i wstrzymała prace, przez co w październiku ubiegłego roku odstąpiliśmy od kontraktu. 

Wykonanie obecnie realizowanego zakresu prac umożliwi rozpoczęcie prac dla trzeciego etapu, dla którego dzisiaj zostały otwarte oferty. Roboty obejmą przede wszystkim wykonanie nowego wiaduktu węzła na jezdni DK10 w stronę Stargardu, przebudowę jezdni autostrady A6 oraz pozostałych do wykonania łącznic i jezdni zbiorczo-rozprowadzająych w ciągu autostrady A6. Będzie to komplet prac niezbędnych do zakończenia przebudowy węzła.  

 

Nowy węzeł 

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.  

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł. Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.