Z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i zaleceń sanitarnych trwają roboty na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77. Zaawansowanie prac to 85%.
Co jest w trakcie realizacji…
Priorytetem są teraz prace na trasie głównej obwodnicy. Aktualnie na budowie trwa: przebudowa ronda przy galerii Vivo!, wykonywanie nawierzchni asfaltowej, humusowanie wraz z obsianiem, wykonywanie oznakowania pionowego i poziomego na odcinku od DK19 do S19, budowa oświetlenia, budowa kanału technologicznego, montaż barier i poręczy, wykonywanie zbiorników, budowa ekranów akustycznych, zabezpieczenie antykorozyjne betonu obiektów mostowych i wykonywanie nawierzchni chodników obiektów mostowych - ogólnie prace wykończeniowe. Na drogach poprzecznych i serwisowych trwa profilowanie i wykonywanie konstrukcji dróg.
…co zostało do wykonania
Na trasie głównej prace, które należy zakończyć to m.in. nawierzchnie - warstwa ścieralna, oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia BRD i ochrony środowiska (ogrodzenia, płotki), zakończenie prac na zbiornikach. Na drogach poprzecznych: nawierzchnie bitumiczne dróg i wykonanie chodników, oznakowanie pionowe i poziome, bariery i poręcze, humusowanie z obsianiem, a na drogach serwisowych: nawierzchnie i humusowanie z obsianiem.
Na całej inwestycji do wykonania pozostaje jeszcze porządkowanie terenu pasa drogowego i terenów przyległych, humusowanie i nasadzenia. Te wszystkie prace będą prowadzone już do końca trwania kontraktu.
Trasa główna obwodnicy to 15 km, a drogi poprzeczne i serwisowe to kolejne 15 km. Aktualnie priorytetem są roboty na trasie głównej i jak najszybsze dopuszczenie jej do użytkowania. W momencie oddania trasy głównej do użytku, także drogi poprzeczne zostaną udostępnione kierowcom, jednak tam będą jeszcze prowadzone roboty wykończeniowe. Drogi serwisowe i porządkowanie terenu przyległego to ostatni etap prac i tam roboty będą prowadzone najdłużej czyli do końca trwania kontraktu.
Aktualne informacje o postępie prac można śledzić na stronie internetowej kontraktu: http://obwodnicastalowejwoliiniska.pl/
Opis inwestycji
Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.
Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,
- trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.
Kalendarium:
1. Nazwa zadania: Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (dł. ok. 15,3 km) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
2. Data wszczęcia postępowania przetargowego: 30 września 2015 r.
3. Umowa na roboty z Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A./ACCIONA CONSTRUCCION S.A. podpisana 30 sierpnia 2017 r.
4. Umowa z Konsultantem (ZDI Sp. z o.o.) podpisana 29 czerwca 2017 r.
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): 19 kwietnia 2019 r.
6. Początek prac budowlanych: 13 maja 2019 r.
7. Umowny termin zakończenia robót: kwiecień 2021 r.