Złożenie wniosku było efektem posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad (KOPI), które odbyło się pod koniec października br. Na spotkaniu przedstawiono i przyjęto dokumentację projektową z etapu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego i Koncepcji Programowej dla tego zadania. Projektant opracował i poddał szczegółowym analizom trzy warianty (z podwariantami) dla tras obwodnicy Brzegu w ciągu DK39.
Formuła posiedzenia KOPI dała możliwość wypowiedzenia się na temat przebiegów tych wariantów oraz wniesienia swoich uwag przez każdego z obecnych, w tym m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, GDDKiA oraz przedstawiciele władz samorządowych i innych instytucji opiniujących rozwiązania projektowe inwestycji.
Jaki jest cel?
Główne cele budowy obwodnicy Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39:
Zgodnie z planem
W roku 2021 będą kontynuowane prace projektowe etapu Koncepcji Programowej, tj. uszczegółowienia rozwiązań technicznych i technologicznych. Planowana data ogłoszenia przetargu na realizację dla tego zadania to II kwartał 2022 r., a planowany termin oddania inwestycji do użytku - IV kw. 2026 r.