Poznaliśmy oferty w przetargu na opracowanie studium korytarzowego dla budowy drogi dwujezdniowej klasy GP w ciągu DK7 Rabka - Chyżne

Przygotowaniem studium korytarzowego dla budowy drogi dwujezdniowej klasy GP w ciągu DK7 Rabka - Chyżne zainteresowanych jest dwóch wykonawców. Komisja przetargowa przystępuje do sprawdzania złożonych ofert.



Złożone oferty GDDKiA 

Oferty do przetargu na opracowanie studium korytarzowego złożyli:

  • Mosty Katowice z ceną 2 199 367,92 zł,
  • Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy i Schüßler- Plan Ingenieurgesellschaft z Düsseldorfu z ceną 1 064 564,00 zł.

Zadanie dla wykonawcy

Zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu będzie opracowanie rozwiązań technicznych, przeprowadzenie analizy i prognozy ruchu, oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko, analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych, porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji oraz zestawienie kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego.

 

Po analizie wyników studium korytarzowego zostaną doprecyzowane szczegółowe parametry techniczne drogi, jak również możliwe będzie podanie wskaźnika IRR (ocena efektywności inwestycji, w tym efektywności ekonomicznej).

 

Ile czasu na realizację?

Całkowity termin wykonania zadania wynosi 15 miesięcy od daty podpisania umowy, przy czym:

  • etap I - 9 miesięcy na opracowanie studium korytarzowego, w skład którego wchodzą opracowania i dokumentacje projektowe,
  • etap II - 6 miesięcy na udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców uczestniczących w procedurze przetargowej na kolejne opracowania projektowe.

Planowane parametry techniczne drogi:

  • klasa techniczna drogi - GP (S),
  • prędkość projektowa - 80 km/h (100 km/h),
  • prędkość miarodajna -100 km/h (110 km/h),
  • przekrój poprzeczny - 2x2,
  • szerokość pasa ruchu - 3,5 m,
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m,
  • szerokość poboczy gruntowych - min 1,5 m (S: 0,75 - 2,25 m),
  • szerokość pasa dzielącego - min. 5,00 m,
  • nośność nawierzchni - 115 kN/oś.

Kluczowe połączenie krajowe i międzynarodowe

Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i buduj”. Droga krajowa nr 7 na odcinku Rabka - Chyżne stanowi istotny szlak komunikacyjny, który znajduje się w ciągu trasy europejskiej E77 - przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu europejskiej sieci TEN-T. Prowadzi ona ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej odpowiednikiem będzie droga R3 o parametrach zbliżonych do DK7.

 

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.