Budowa obwodnicy Niemodlina w ciągu dk 46


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Niemodlina w ciągu dk 46

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0056/20

Data podpisania UoD: 30.10.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2022

Całkowita wartość projektu: 299 000 000 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 241 571 834,11 PLN

 

Strona internetowa projektu: http://obwodnicaniemodlina.pl/

 

Opis inwestycji:

Projektu zakłada budowę obwodnicy Niemodlina w ciągu dk 46 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 11,5 km. Przedmiotowa inwestycja biegnie nowym śladem po południowo - wschodniej stronie Niemodlina. Projekt jest elementem ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z siecią TEN-T.

 W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: węzły drogowe („Niemodlin”, „Sosnówka”), rondo turbinowe, obiekty inżynierskie (wiadukty, przepusty), ekrany  akustyczne, zostaną przebudowane drogi krzyżujące się z budowaną obwodnicą i urządzenia organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa opolskiego jak również poza granice państwa.