S19 Jawornik – Domaradz


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – 11,85 km

- obecny etap – w przygotowaniu

- planowane lata realizacji 2022 – 2029

 

Prace przygotowawcze dla odcinka od węzła Jawornik do węzła Domaradz obecnie znajdują się na etapie przygotowania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania koncepcji wynosi około 30 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na maj 2021 r., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na I kw. 2022 r. Odcinek będzie miał długość 11,85 km.  

   

II Opis inwestycji

Przebieg drogi

Tereny, na których zlokalizowana jest objęta zamówieniem inwestycja to obszar powiatu strzyżowskiego, Gmina Niebylec oraz powiatu brzozowskiego, Gmina Domaradz oraz Gmina Jasienica Rosielna . Obszar ten stanowią tereny leśne, grunty użytków rolnych, łąki, częściowo nieużytki i małe zagajniki porośnięte drzewostanem. Trasę przecinają cieki wodne i rowy melioracyjne. Początek projektowanego odcinka znajduje się w km ok. 33+254,00 (km lokalny S19 od węzła na A4 „Rzeszów Zachód) Na początku odcinka zaprojektowano MOP „Jawornik” str. P I (z rezerwą terenu pod rozbudowę do kategorii II). Następnie droga ekspresowa przecina drogę krajową nr 19, po czym biegnie przez teren Hyżnieńsko-Gwoźnicki Obszar Chronionego Krajobrazu. Następnie, w rejonie miejscowości Domaradz przecina drogę wojewódzką 884 Przemyśl – Domaradz oraz drogę powiatową Domaradz – Przysietnica po czym przebiega pod górą Hyb.  W km ok. 44+050 droga ekspresowa S19 krzyżuję się z drogą wojewódzką nr 886 Domaradz - Sanok. W miejscu skrzyżowania zaprojektowano węzeł Domaradz.

 

Plan orientacyjny - TUTAJ 

 

Parametry techniczne:

- klasa drogi: S

- liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2

- szerokość pasa ruchu: 3,5 m

- szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m

- szerokość poboczy: min. 0,75-1,25 m

- obciążenie: ton/oś: 115 kN/oś

 

Obiekty inżynierskie:

Wg obecnego etapu prac projektowych przewiduje się:

  • 2 tunele drogowe,
  • 2 estakady,
  • 3 mosty,
  • 4 wiadukty,
  • 1 przejazd gospodarczy,
  • 3 obiekty pełniące jedynie funkcję przejścia dla zwierząt (2 dla zwierząt małych, 1 dla zwierząt

średnich)

  • przepusty na ciekach i rowach wg potrzeb.

 

Węzły – węzeł Domaradz

Miejsca obsługi podróżnych - MOP „Jawornik” str. P kat. I (z rezerwą terenu pod rozbudowę do kategorii II)

Obwody utrzymania drogi - OUD Domaradz.

Ochrona środowiska:

- przejście dla zwierząt małych (zintegrowane z obiektem inżynierskim),

-  przejścia dla zwierząt średnich,

- przejścia dla zwierząt dużych,

- ekrany akustyczne,

- ekrany przeciwolśnieniowe,

- urządzenia podczyszczające wody opadowe,

- zbiorniki retencyjne

 

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłem drogowym Domaradz na skrzyżowaniu z DW886, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, dwóch tuneli: o długości ok. 2,8 km i ok. 0,9 km, budowę MOP Jawornik (w kierunku Barwinka), obwodu utrzymania Domaradz, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej. Ten najbardziej skomplikowany odcinek zostanie oddany do ruchu w 2029 roku.