Zakończyły się prace przy przebudowie drogi krajowej nr 74 na odcinku Frampol - Gorajec.
Realizacja inwestycji trwała 28 miesięcy. Powstało ok. 7,4 km nowej trasy głównej oraz ok. 6 km dróg serwisowych. Wybudowano m.in. sześć bezpiecznych skrzyżowań i sześć przejść dla zwierząt. Kierowcy i piesi mają do dyspozycji nowe zatoki autobusowe z chodnikami i oświetlonymi przejściami dla pieszych. Przebudowana została sieć wodociągowa i odwodnienie drogi. Powstało pięć zbiorników retencyjno-infiltracyjnych.
Ponad 7-kilometrowy odcinek został dostosowany do standardów drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), o nawierzchni bitumicznej o dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. Umocnione są także pobocza.
Na przebudowanym odcinku jezdnia została poszerzona i ma obecnie szerokość od 7 do 14 m. Wartość robót to ok. 58,3 mln zł.
DK74 na deskach projektantów
W latach 2021 - 2029 planowana jest rozbudowa kolejnych odcinków DK74 pomiędzy Janowem Lubelskim a przejściem granicznym w Zosinie. W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic wybudowane zostaną obejścia Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca, Szczebrzeszyna i Zamościa, natomiast w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych przebudowanych zostanie sześć odcinków DK74:
Janów Lubelski - Frampol (ok. 9 km)
Gorajec - Szczebrzeszyn (ok. 10 km)
Klemensów - Zamość (ok. 15 km)
Zamość - Miączyn (ok. 7 km)
Horyszów - Hrubieszów (ok. 19 km)
Hrubieszów - Zosin (ok. 14 km)
Obecnie w ciągu DK74 trwa przebudowa trasy na odcinku Jarosławiec - Miączyn o długości ok 4,3 km. Roboty potrwają do końca przyszłego roku.