Ogłoszenie jest dostępne na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdują się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia a także warunków i kryteriów udziału w przetargu.
Cel inwestycji
Celem planowanej inwestycji, jest podniesienie parametrów technicznych i funkcjonalno-użytkowych drogi krajowej poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni w ramach dostosowania do nośności 11,5 t/oś oraz doposażenie w nowe elementy, w tym poprawiające BRD tj. m.in azyle na przejściach dla pieszych wraz z oświetleniem dedykowanym, budowę ciągów pieszo-rowerowych i rowerowych, budowę dodatkowych jedni do obsługi terenu przyległego.
Rozbudowa przedmiotowego odcinka drogi przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu obecnego i przyszłego ruchu tranzytowego poprzez ograniczenie miejsc kolizyjnych, przeniesienie ruchu transportu rolnego i rowerowego poza główną jezdnię na drogi dojazdowe.
Zakres rzeczowy inwestycji
Przeznaczony do rozbudowy odcinek zlokalizowany jest na trasie DK42/45 Kluczbork - Praszka w północnej części województwa opolskiego.
Początek zlokalizowany będzie przy m. Ligota Górna w rejonie planowanego węzła drogowego przyszłej drogi ekspresowej S-11, dalej w kierunku Praszki przebiegając przez miejscowości: Bogdańczowice, Biadacz (części wsi: Wrzosy, Przybkowice, Kamienisko), Dębina i Karłów (część miejscowości Gorzów Śląski). Koniec inwestycji będzie zlokalizowany za miejscowością Karłów dowiązaniem do budowanej obwodnicy Praszki po istniejącym śladzie DK 42/45.
Inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem poza wyżej wymienionymi elementami BRD m.in:
Prace dla realizacji inwestycji zaplanowano w latach 2024-2026.