Ruszają prace przygotowawcze dla rozbudowy na odcinku Kluczbork - Praszka
Ogłosiliśmy przetarg na dokumentację dla ok. 11,1 km odcinka od Kluczborka do początku obwodnicy Praszki. Postępowanie dotyczy opracowania kompletnej dokumentacji projektowej umożliwiającej uzyskanie decyzji na wykonanie robót drogowych (ZRID). Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w ciągu drogi krajowej nr 42 na odcinku o wspólnym przebiegu z drogą nr 45.

Ogłoszenie jest dostępne na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdują się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia a także warunków i kryteriów udziału w przetargu.

 

Cel inwestycji  

Celem planowanej inwestycji, jest podniesienie parametrów technicznych i funkcjonalno-użytkowych drogi krajowej poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni w ramach dostosowania do nośności 11,5 t/oś oraz doposażenie w nowe elementy, w tym poprawiające BRD tj. m.in azyle na przejściach dla pieszych wraz z oświetleniem dedykowanym, budowę ciągów pieszo-rowerowych i rowerowych, budowę dodatkowych jedni do obsługi terenu przyległego.

Rozbudowa przedmiotowego odcinka drogi przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu obecnego i przyszłego ruchu tranzytowego poprzez ograniczenie miejsc kolizyjnych, przeniesienie ruchu transportu rolnego i rowerowego poza główną jezdnię na drogi dojazdowe.

 

Zakres rzeczowy inwestycji

Przeznaczony do rozbudowy odcinek zlokalizowany jest na trasie DK42/45 Kluczbork - Praszka w północnej części województwa opolskiego.

Początek zlokalizowany będzie przy m. Ligota Górna w rejonie planowanego węzła drogowego przyszłej drogi ekspresowej S-11, dalej w kierunku Praszki przebiegając przez miejscowości: Bogdańczowice, Biadacz (części wsi: Wrzosy, Przybkowice, Kamienisko), Dębina i Karłów (część miejscowości Gorzów Śląski). Koniec inwestycji będzie zlokalizowany za miejscowością Karłów dowiązaniem do budowanej obwodnicy Praszki po istniejącym śladzie DK 42/45.

 

Inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem poza wyżej wymienionymi elementami BRD m.in:  

  • rozbudowę 9 skrzyżowań o lewoskręty
  • rozbudowę obiektu mostowego oraz rozbudowę 5 przepustów drogowych
  • budowę lub przebudowę oświetlenia drogowego i odwodnienia,
  • budowę kanału technologicznego,
  • przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą tj. sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej.

 

Prace dla realizacji inwestycji zaplanowano w latach 2024-2026.