Oferty opiewają na kwoty w przedziale od około 68,6 mln do 121,8 mln złotych. Inwestor, GDDKiA przeznaczył na realizację zadania około 104,7 mln złotych. Wszyscy wykonawcy zobowiązali się do zrealizowania inwestycji w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
Zadania wykonawcy
Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej istniejącej oraz włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.
Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola - Przemyśl komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.
Zakres inwestycji obejmuje:
• długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,
• liczba przęseł: 5
• rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3x95,4 + 84,8 [m],
• szerokość jezdni: 2x3,50 m,
• obustronne opaski: 2x0,80 m,
• jednostronny chodnik: 1,50 m.