Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy drogi krajowej 31 na odcinku Radziszewo - Gryfino o długości około 9,5 km. Spośród pięciu wariantów przebiegu drogi Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie wybierze wariant realizacyjny. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej wykonana zostanie Koncepcja programowa oraz przeprowadzone zostaną badania podłoża.
Nowy przebieg DK31 - bezpieczniejszy i adekwatny do natężenia ruchu
Odcinek DK31 Radziszewo - Gryfino przebiega w 80 proc. przez teren zabudowany następujących po sobie miejscowości Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki i Czepino. Budynki w tych miejscowościach znajdują się bardzo blisko jezdni, a droga jest kręta. Wzrastający ruch drogowy, który w 2015 roku wynosił 7,5 tys. pojazdów na dobę, powoduje zarówno znaczące wydłużanie czasu przejazdu tym odcinkiem DK31, jak i również negatywne oddziaływanie na mieszkańców związane z hałasem, obniżonym poziomem bezpieczeństwa czy drganiami. Dlatego rozwiązaniem tych problemów jest budowa nowego przebiegu DK31 na tym odcinku. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
Nowy węzeł z autostradą A6
Węzeł drogowy Radziszewo łączący DK31 z autostradą A6 powstał jeszcze w latach 30. ubiegłego wieku. Nie posiada pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obecnym przepisom, przez co prędkość na autostradzie w jego rejonie jest ograniczona do 90 km/h. Powoduje to konieczność całkowitej przebudowy węzła Radziszewo w ramach budowy odcinka Radziszewo - Gryfino. Większość opracowanych wariantów przebiegu drogi, ze względu na ograniczenia związane z istniejącą zabudową i układem komunikacyjnym, zakłada zastąpienie istniejącego węzła Radziszewo nowym węzłem, położonym na wschód od obecnego.
Plan orientacyjny wariantów przebiegu: