W postępowaniu przetargowym na przygotowanie dokumentacji obwodnicy Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 wpłynęło dziesięć ofert. Zamówienie obejmuje sporządzenie Koncepcji programowej (wraz z wariantowaniem przebiegów), materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wraz z jej uzyskaniem) oraz projektu budowlanego wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Najniższa oferta opiewa na 2 134 050,00 zł, a najwyższa na 5 244 720,00 zł. Na realizację zadania przewidzieliśmy 3 000 000,00 zł.
Oferty
|
Oferent |
Kwota |
1 |
Safege |
2 134 050,00 zł |
2 |
Kontrakt – Biuro Projektowo-Konsultingowe |
2 398 500,00 zł |
3 |
Europrojekt Gdańsk |
2 976 723,00 zł |
4 |
Highway |
3 227 520,00 zł |
5 |
Trakt Sp. z o.o. Sp. k. (lider) i Trakt Sp. z o.o. (partner) |
3 488 280,00 zł |
6 |
Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu |
3 565 893,00 zł |
7 |
Transprojekt Gdański |
3 729 360,00 zł |
8 |
TPF |
4 332 675,00 zł |
9 |
Mosty Gdańsk |
4 385 565,00 zł |
10 |
Multiconsult Polska |
5 244 720,00 zł |
Kryteria oceny ofert
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena – 60 proc. i doświadczenie personelu oferenta - 40 proc.
Bezpieczna i nowoczesna
Celem budowy obwodnicy Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 jest poprawa bezpieczeństwa, odciążenie i zwiększenie płynności ruchu oraz zmniejszenie czasu przejazdu drogą krajową nr 55, a także poprawa jakości życia mieszkańców. Jest to tym bardziej istotne, że układ drogowy w mieście opiera się na drodze krajowej i na ruch tranzytowy nakłada się duży ruch lokalny powodujący zatory drogowe.
Obwodnica ma mieć parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) o przekroju po jednym pasie w każdym kierunku bądź naprzemiennie dwa w jedną i jeden w drugą, tzw. 2+1 (w zależności od wyników analiz). Orientacyjna długość obwodnicy to ok. 6 km (w zależności od wariantu). Inwestycja obejmie również trzy skrzyżowania oraz infrastrukturę towarzyszącą.
Program budowy 100 obwodnic w woj. pomorskim
W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w województwie pomorskim powstanie pięć obwodnic: - Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25 (trwa przetarg na realizację prac budowlanych),
- Człuchowa w ciągu drogi krajowej nr 22/25 (trwa przetarg na rozszerzone Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - STEŚ-R),
- Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21 (wybraliśmy najlepszą ofertę w przetargu na STEŚ-R),
- Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22 (przygotowano podstawowe Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ)),
- Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 (poznaliśmy oferty w przetargu na Koncepcję programową z wariantowaniem).
O Programie
W ramach Programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.