Poznaliśmy oferty na środkowy odcinek S7 Warszawa - Grójec

W przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 15-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłem Lesznowola a węzłem Tarczyn Północ wpłynęło sześć ofert. 



Najniższą ofertę na kwotę 510 533 942,16 zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 636 385 511,76 zł.  

Pozostałe oferty:  

577 000 000,00 zł, konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia (partner)  

580 799 587,33 zł, Strabag 

608 515 057,03 zł, konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe (lider), Budpol (partner) 

677 160 510,00 zł, Budimex 

728 543 744,67 zł, Polaqua 

Zestawienie ofert 

 

Jak będą oceniane oferty?

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30 proc.), termin osiągnięcia pierwszego kamienia milowego (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

 

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Ponadto wymaganiem inwestora jest dopuszczenie do ruchu trasy po ciągu głównym w terminie 13 miesięcy od podpisania umowy (tzw. pierwszy kamień milowy).

 

Zakres prac

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km „starej” DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.

 

29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

 

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Zaawansowanie prac na dwóch realizowanych odcinkach

Pomimo trwającej na kontraktach tzw. przerwy zimowej, wykonawcy nie przerwali robót. Realizowany front robót jest dostosowany do panujących warunków atmosferycznych, przy zachowaniu reżimu technologicznego.

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola , zaawansowanie sięga prawie 33 proc. Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie prace kontynuuje firma Polaqua.

Prowadzone są prace związane z odhumusowaniem dróg lokalnych, robotami ziemnymi na trasie głównej oraz zbrojeniem obiektu w rejonie m. Zgorzała i budową przejścia dla zwierząt małych w rejonie m. Zamienie. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r. Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. W grudniu 2020 r. przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót przekroczyło 88 proc. Na jednym z obiektów węzła Tarczyn Południe prowadzone są prace związane z wykonaniem oczepów murów oporowych. Ponadto wykonywane są studnie w ramach budowy kanalizacji deszczowej. Umowny termin zakończenia robót mija w drugiej połowie marca br., niemniej jednak w rozpatrywaniu jest roszczenie wykonawcy o wydłużenie czasu na ukończenie, co oznacza, że termin może zostać przedłużony w przypadku uznania roszczenia.

 

GDDKiA

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.