Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00.00-020/09
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 09.04.2010 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 16.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 31.01.2014 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2015 r.
Całkowita wartość projektu: 1 969 279 932,82 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 478 487 770,96 PLN
Główne cele projektu:
Przebudowa odcinka objętego projektem doprowadzi do uzyskania parametrów drogi ekspresowej, a co za tym idzie poprawi warunki i bezpieczeństwo ruchu. Zaprojektowana nowa konstrukcja drogi zwiększy nośność nawierzchni do 115 kN/oś. Planowany efekt projektu wpisuje się w cele szczegółowe VI osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jakimi są: poprawa płynności i bezpieczeństwa ruchu, nośności i jakości dróg sieci TEN-T w ruchu tranzytowym, połączeniach między dużymi miastami kraju oraz przejazdach przez miasta.
Odcinki realizacyjne:
1. ETAP I węzeł „Modlińska” – węzeł „Marki” – (w realizacji) o długości 7.1 km, w tym węzły: „Modlińska”, „Marywilska”, „Łabiszyńska”, „Nowo-Wincentego”, „Marki” oraz dodatkowo tzw. węzeł „Ikea” dla obsługi zespołów handlowo-usługowych na granicy Warszawy i Marek, który nie był realizowany ze środków publicznych.
2. ETAP II węzeł „Powązkowska” – węzeł „Modlińska” – (trwa procedura przetargowa) o długości 4.6 km., w tym węzły: „Powązkowska”, „Broniewskiego”, ”Marymoncka”, „Wisłostrada”.
Opis projektu:
Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi ekspresowej S8 w ciągu drogi krajowej nr 8 na obszarze m.st. Warszawy i miasta Marki w województwie mazowieckim, na odcinku od węzła „Powązkowska” w Warszawie do węzła „Marki” (ulicy Piłsudskiego) w Markach. Odcinek nosi nazwę Trasy Armii Krajowej.
Przedmiotowa trasa jest fragmentem większego zadania inwestycyjnego jakim jest budowa drogi ekspresowej S8, będącej częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, łączącej Wrocław z granicą państwa z Litwą w Budzisku.
Zakres prac przebudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Powązkowska” w Warszawie do węzła „Marki” (ulica Piłsudskiego) w Markach obejmuje:
• poszerzenie przekroju mostu do parametrów umożliwiających wydzielenie jezdni głównych i jezdni zbierająco-rozprowadzających,
• budowę nowych jezdni głównych na odcinku od węzła „Modlińska” do węzła „Łabiszyńska”, oraz w węźle „Marki” (ulicy Piłsudskiego w Markach),
• przebudowę jezdni głównej (poszerzenie) na odcinku węzeł „Łabiszyńska” – węzeł „Marki”,
• przebudowę części węzłów drogowych: „Marymoncka”- dobudowa łącznicy z północy na zachód, „Wisłostrada” – korekty i poszerzenia łącznic, „Modlińska” - korekty i poszerzenia łącznic, „Nowo-Wincentego”
• budowa jezdni wschodniej ulicy Głębockiej wraz z obiektem nad Trasą Armii Krajowej oraz budową i przebudową łącznic,
• „Marki”– budowa obiektu nad ulicą Piłsudskiego dla drugiej jezdni drogi S8 oraz budowa łącznic,
• budowę jezdni zbierająco-rozprowadzających na odcinku od węzła „Marywilska” do węzła „Łabiszyńska”, oraz na odcinku od węzła „Nowo-Wincentego” (ul. Głębocka) do węzła „Marki” (po północnej stronie jezdni głównych),
• przebudowę jezdni zbierająco-rozprowadzających na odcinku od ul. Ostródzkiej do węzła „Nowo-Wincentego” (po obu stronach jezdni głównych),
• budowę wjazdów i wyjazdów z jezdni głównych na drogi zbierająco -rozprowadzające,
• ograniczenie dostępności do drogi wyłącznie do węzłów drogowych (wyjątkowe pozostawienie niezbędnych połączeń poprzez drogi zbierająco -rozprowadzające w miejscach dopuszczonych odstępstwem od rozporządzenia MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie),
• odtworzenie odcinków dróg lokalnych,
• budowę odcinków ciągów rowerowych i pieszo-rowerowych,
• budowę urządzeń ograniczających uciążliwości ruchu drogowego dla środowiska,
• przebudowę i budowę infrastruktury technicznej,
• przebudowę nawierzchni jezdni.
Opisany zakres prac przebudowy związany jest z remontem, przebudową i budową obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych, łącznic w węzłach oraz w ciągu ulic poprzecznych a także urządzeń dla ruchu pieszego i rowerowego.
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
ETAP I
Etap I projektu: węzeł „Modlińska” – węzeł „Marki” długość 7.1 km.:
Tytuł Kontraktu: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie - ul. J. Piłsudskiego w Markach" Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł Modlińska - węzeł "Piłsudskiego" w Markach.
Tytuł kontraktu: Zarządzanie kontraktem w zakresie budowy "Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie - ul. J. Piłsudskiego w Markach". Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego” w Markach", w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót oraz zarządzanie w ramach projektu unijnego.
ETAP II
Tytuł kontraktu: Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacja robót oraz zarządzanie Kontraktem pn. „Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska”
Tytuł Kontraktu: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska