Kolejny krok w kierunku realizacji II etapu obwodnicy Sanoka (DK28)

Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na wykonanie Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28.

AKTUALIZACJA

Dokumenty zamówienia są dostępne na platformie zakupowej GDDKiA   Termin otwarcia ofert 8 kwietnia 2021 r.



Ogłoszenie to ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat warunków udziału w przetargu i zakresu zamówienia.  

  

Jest to drugie postępowanie przetargowe dla tego zadania. Poprzednie zostało unieważnione 4 lutego br. Powodem takiej decyzji były kwoty złożonych ofert, które znacznie przewyższały szacunkową wartość zamówienia. Szczegółowo pisaliśmy o tym tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/40816/Uniewazniony-przetarg-na-opracowanie-Koncepcji-Programowej-dla-II-etapu-obw-Sanoka.

 

Prace koncepcyjne

Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 

Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji. 

 

Zakres inwestycji

Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 3 km, w tym:

  • rozbudowę 1 km istniejącej DK84
  • budowę 2 km nowego odcinka DK28
  • budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond)
  • budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu
  • budowę trzech mostów
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego
  • budowę urządzeń ochrony środowiska
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
  • budowę oświetlenia drogowego
  • system zarządzania ruchem
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • zagospodarowanie terenu zielenią

 

Cel inwestycji

Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie miasta Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddany do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etap obwodnicy Sanoka pozwolił na skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu (ok. 3 km) spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. 

 

Program budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim  

W ramach rządowego Programu na Podkarpaciu powstanie łącznie osiem obwodnic:  

  • Brzostka i Kołaczyc w ciągu DK73,  
  • Jasła w ciągu DK73,  
  • Kolbuszowej w ciągu DK9,  
  • Miejsca Piastowego w ciągu DK28,  
  • Nowej Dęby w ciągu DK9,  
  • Pilzna w ciągu DK73,  
  • Przemyśla w ciągu DK28/77,  
  • Sanoka w ciągu DK84 - II etap.  

  

Na jakim etapie jest przygotowanie poszczególnych zadań, pisaliśmy tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/40825/Realizacja-Programu-budowy-100-obwodnic-w-wojewodztwie-podkarpackim

 

W ramach rządowego Programu do 2030 r. powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 830 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.  

 

Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej. Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury.  

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook  i Twitter