Uwaga! Utrudnienia w związku z budową ronda w ramach obwodnicy północnej Kędzierzyna - Koźla
Prace przy budowie obwodnicy Kędzierzyna - Koźla w ciągu DK40 prowadzone są zgodnie z harmonogramem i aktualne ich zaawansowanie jest na poziomie około 33%.

W trakcie trwającej przerwy zimowej wykonawca realizuje zakres robót, na które pozwalają reżimy technologiczne. Prowadzone są w różnym zakresie prace przy 16 obiektach mostowych oraz przebudowie sieci wysokiego napięcia.

W najbliższym czasie Wykonawca przystąpi do prac przy budowie ronda turbinowego na włączeniu obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 40 w rejonie Alei Armii Krajowej. Prace realizowane na tym odcinku rozpoczną się w poniedziałek 8 marca br., a zakończą się w grudniu br.

Docelowo wykonane zostanie w tym miejscu skrzyżowanie w postaci trójwlotowego ronda turbinowego.

Wprowadzona w przyszłym tygodniu tymczasowa organizacja ruchu potrwa do dwóch tygodni. Wykonawca zaplanował w tym czasie prace związane z poszerzeniem skarpy i pobocza na DK40. Wprowadzana organizacja spowoduje wyłączenie jednego pasa ruchu (skrajnego). Oznacza to, że na tym odcinku zamknięty zostanie prawy pas ruchu, a kierowcy jadący w stronę Pyskowic będą się poruszać lewym pasem.

Kolejny etap prac zakłada wyłączenie pasów wewnętrznych na dwóch jezdniach. Utrudnienia rozpoczną się w połowie marca br. i potrwają około 3 tygodni.

Natomiast w połowie kwietnia br. nastąpi przełożenie ruchu na jezdnię prawą, co potrwa około 4 miesięcy.

 

Budowany odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4 o długości około 14,3 km. Od ronda jakie powstanie w ciągu DK40 trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

 

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

 

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.