Nr Projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-036/10
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 10.09.2010 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 05.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 30.11.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 31.12.2013 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.09.2013 r.
Całkowita wartość projektu: 1 441 428 453,45 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 041 739 649,32 PLN
Główne cele projektu:
Realizacja projektu pozwoli na wyeliminowanie znacznej części ciężkiego ruchu tranzytowego z centrum miasta Gdańska, znacznie też skróci czas podróży przez miasto w relacji wschód – zachód. Przyczyni się również do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz do redukcji negatywnego wpływu na środowisko istniejącego układu drogowego w centrum Gdańska.
Opis projektu:
Trasa została oddana do ruchu w czerwcu 2012 roku. Zakres prowadzonych prac obejmował: budowę Południowej Obwodnicy Gdańska o dł. 17,86 km; przebudowę istniejącej drogi ekspresowej S6 na dł. 2,90 km oraz drogi krajowej nr 1 (Trakt Św. Wojciecha) na dł. 0,61 km; budowę 5 węzłów: Straszyn, Lipce, Olszynka, Przejazdowo i Koszwały; budowę obiektów inżynierskich; budowę dodatkowych elementów infrastruktury związanej z funkcjonowaniem inwestycji (m.in. MOP-y); budowę dróg dojazdowych o łącznej długości ok. 19,5 km.
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
Kontrakty:
1. „Zarządzanie i nadzór inwestorski nad budową drogi ekspresowej S7 odcinek Gdańsk (A1) – Koszwały (Południowa Obwodnica Miasta Gdańska)”
2. „Budowa drogi ekspresowej S7 odcinek Gdańsk (A1) – Koszwały (Południowa Obwodnica Miasta Gdańska)”