Przetargi na realizację S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej z pozytywnym wynikiem kontroli Prezesa UZP
Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (dwa zadania), którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po przedłożeniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umów na kontrakty.

Czekamy na gwarancje wykonawców GDDKiA 

Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (Chwaszczyno - Żukowo - Gdańsk Południe). Standardowa i obligatoryjna, w przypadku dużych postępowań przetargowych, kontrola uprzednia prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umów.

 

Przetarg

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S6, 26 lutego 2021 r. jako najkorzystniejsze wybraliśmy oferty firmy Budimex (Chwaszczyno - Żukowo) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (Żukowo - Gdańsk Południe): www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/40928/Obwodnica-Metropolii-Trojmiejskiej-wybralismy-najkorzystniejsze-oferty.

 

Zakres prac

Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy zadań na podstawie koncepcji programowej opracują dokumentację techniczną, a następnie, po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, rozpoczną prace budowlane. Wybudowana trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową, po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:

 

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (z rozbudową węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

 

Realizacja inwestycji jest planowana na lata 2021-2025.

 

Przypomnijmy, że postępowanie przetargowe objęło odcinki drogi ekspresowej, na które decyzją Rządu z czerwca 2020 roku zostały przeznaczone dodatkowe środki z budżetu państwa (więcej: www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38008/Dodatkowe-21-mld-zl-na-Program-Budowy-Drog-Krajowych).

 

Komfort i bezpieczeństwo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego. Pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.