Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-023/09
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 14.09.2009 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 31.05.2010 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 13.06.2011 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 04.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 18.12.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 5 do Umowy o Dofinansowanie: 30.07.2014 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.09.2013 r.
Całkowita wartość projektu: 2 728 223 303,37
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 573 726 046,51
Strona internetowa projektu: www.s8.konotopa-prymasa.pl
Główne cele projektu:
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła „ Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia” przyczyniła się do realizacji następujących celów:
• podwyższenie komfortu jazdy podróżujących,
• usprawnienie przejazdu przez rejony m. st. Warszawy,
• polepszenie warunków dostępności terenów, poprzez podwyższenie jakości i klasy drogi - przyczyniło się to do rozwoju sytuacji ekonomicznej przedsiębiorców i mieszkańców regionu użytkujących rozpatrywaną drogę.
Opis projektu:
Projekt obejmował budowę drogi ekspresowej S8 - Trasy Armii Krajowej na odcinku od węzła „Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia", o długości około 10,4 km.
Przedsięwzięcie polegało na budowie odcinka nowej drogi klasy S (ekspresowej), która przebiega przez gminy: Ożarów Mazowiecki, Babice Stare, m.st. Warszawę i zapewnia połączenie autostrady A2 (wprowadzonej do Warszawy z kierunku zachodniego) w rejonie węzła „Konotopa” z istniejącą Trasą Armii Krajowej na węźle „Prymasa Tysiąclecia” w Warszawie.
Budowa drogi ekspresowej S8 – Trasa Armii Krajowej od węzła „Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia” objęła budowę odcinka 6 pasmowej drogi ekspresowej - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, przebudowę istniejących ulic zaadaptowanych do nowego układu drogi, budowę dróg dojazdowych oraz węzła „Mory” (typu „półkoniczyna”), węzła zespolonego „Warszawska – Lazurowa” i bezkolizyjnego węzła „Prymasa Tysiąclecia”.
Prace objęły także budowę obiektów inżynierskich, odwodnienia, oświetlenia drogi na całym odcinku, przebudowę kolidujących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych, budowę torowisk tramwajowych wraz z trakcjami elektrycznymi, przebudowę sieci trakcyjnych kolejowych, wykonanie oznakowania i instalacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wykonanie urządzeń związanych z ochroną środowiska.
Droga ekspresowa S-8 została oddana do użytku publicznego w dniu 19 stycznia 2011 r.
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
Tytuł kontraktu: Budowa drogi ekspresowej S8 Trasa Armii Krajowej od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia" od km 1+099,00 do km 11+477,07
Tytuł kontraktu: Zarządzanie projektem Funduszu Spójności Budowa drogi ekspresowej S8 Trasa Armii Krajowej od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia" od km 1+099,00 do km 11+477,07, w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót