Budowa drogi ekspresowej S-8, odcinek węzeł Konotopa - węzeł Powązkowska


GDDKiA

 

Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-023/09
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 14.09.2009 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 31.05.2010 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 13.06.2011 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 04.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 18.12.2012 r.

Data podpisania Aneksu nr 5 do Umowy o Dofinansowanie: 30.07.2014 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.09.2013 r.
Całkowita wartość projektu: 2 728 223 303,37
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 573 726 046,51

 

Strona internetowa projektu: www.s8.konotopa-prymasa.pl

 

Główne cele projektu:
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła „ Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia” przyczyniła się do realizacji następujących celów:
• podwyższenie komfortu jazdy podróżujących,
• usprawnienie przejazdu przez rejony m. st. Warszawy,
• polepszenie warunków dostępności terenów, poprzez podwyższenie jakości i klasy drogi - przyczyniło się to do rozwoju sytuacji ekonomicznej przedsiębiorców i mieszkańców regionu użytkujących rozpatrywaną drogę.

 

Opis projektu:
Projekt obejmował budowę drogi ekspresowej S8 - Trasy Armii Krajowej na odcinku od węzła „Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia", o długości około 10,4 km.
Przedsięwzięcie polegało na budowie odcinka nowej drogi klasy S (ekspresowej), która przebiega przez gminy: Ożarów Mazowiecki, Babice Stare, m.st. Warszawę i zapewnia połączenie autostrady A2 (wprowadzonej do Warszawy z kierunku zachodniego) w rejonie węzła „Konotopa” z istniejącą Trasą Armii Krajowej na węźle „Prymasa Tysiąclecia” w Warszawie.


Budowa drogi ekspresowej S8 – Trasa Armii Krajowej od węzła „Konotopa” do węzła „Prymasa Tysiąclecia” objęła budowę odcinka 6 pasmowej drogi ekspresowej - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, przebudowę istniejących ulic zaadaptowanych do nowego układu drogi, budowę dróg dojazdowych oraz węzła „Mory” (typu „półkoniczyna”), węzła zespolonego „Warszawska – Lazurowa” i bezkolizyjnego węzła „Prymasa Tysiąclecia”.


Prace objęły także budowę obiektów inżynierskich, odwodnienia, oświetlenia drogi na całym odcinku, przebudowę kolidujących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych, budowę torowisk tramwajowych wraz z trakcjami elektrycznymi, przebudowę sieci trakcyjnych kolejowych, wykonanie oznakowania i instalacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wykonanie urządzeń związanych z ochroną środowiska.


Droga ekspresowa S-8 została oddana do użytku publicznego w dniu 19 stycznia 2011 r.


Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
Tytuł kontraktu: Budowa drogi ekspresowej S8 Trasa Armii Krajowej od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia" od km 1+099,00 do km 11+477,07

  • Data podpisania umowy: 22.01.2008 r.
  • Wykonawca: Konsorcjum firm:
    1. Budimex Dromex S.A (lider)
    2.  Strabag Sp. z o.o.
    3.  Mostostal Warszawa S.A.
    4.  Warbud S.A.
  • Wartość: 2 149 235 184,89 PLN brutto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 27 miesięcy od daty rozpoczęcia, do czasu realizacji nie wlicza się okresów między 15 grudnia a 15 marca
  • Roboty na kontrakcie zostały zakończone w terminie umownym tj. w dniu 15.12.2010 r.
    Zrealizowany odcinek został oddany do ruchu w dniu 19.01.2011 r.
    Obecnie trwa okres gwarancyjny na roboty.

Tytuł kontraktu: Zarządzanie projektem Funduszu Spójności Budowa drogi ekspresowej S8 Trasa Armii Krajowej od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia" od km 1+099,00 do km 11+477,07, w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót

  • Data podpisania umowy: 10.01.2008 r.
  • Wykonawca, Konsorcjum firm:
    1.  TPF Planege - Consultores de Engenharia e Gestão S.A. (lider)
    2.  E&L Architects Sp. z o.o.
  • Wartość: 20 866 267,19 PLN brutto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 55 miesięcy licząc od podstawowej daty rozpoczęcia