Zaawansowanie prac przy rozbudowie DK41 w m. Wierzbięcice
Po podpisaniu w styczniu br. umowy, Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych przy rozbudowie drogi krajowej nr 41 w m. Wierzbięcice na odcinku o długości 3,5 km. Inwestycja zakłada podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji jezdni oraz dostosowanie nośności do 11,5 t/oś.

Od czwartku 08 kwietnia Wykonawca przystąpi do prac związanych z rozbiórką konstrukcji drogi, w związku z czym planowana jest zmiana organizacji ruchu polegająca na wprowadzeniu na tym odcinku ruchu wahadłowego. Taka zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała przy zjeździe z obwodnicy Nysy na długości około 500m oraz w terenie zabudowanym w miejscowości Wierzbięcice. Wahadła będą obsługiwane przez sygnalizację świetlną, w przypadku powstawania zatorów Wykonawca zadysponuje pracowników do kierowania ruchem.

Apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności na tym odcinku, ponieważ jest to plac budowy.

 

Przypomnijmy, po rozbudowie będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu klasy GP. Rozbudowa na całym odcinku odbywać się będzie w istniejącym śladzie drogi, skorygowane jednak będą łuki drogi pomiędzy Niwnicą a Wierzbięcicami. Przebudowane zostaną dwa skrzyżowania - z drogą powiatową nr 1672O oraz z drogą gminną,  zjazdy do przyległych nieruchomości oraz dróg wewnętrznych.

Wraz z rozbudową drogi zostaną przebudowane lub wybudowane nowe odcinki chodników. Na odcinkach drogi, gdzie umożliwiają to warunki terenowe, chodniki zostaną wykonane po obu stronach jezdni.  Od strony Nysy, na odcinku poprzedzającym m. Wierzbięcice, zaprojektowano także ciąg pieszo-rowerowy oraz budowę miejsc postojowych dla samochodów osobowych w okolicy cmentarza.

Na odcinku poza terenem zabudowanym zostanie wybudowana dodatkowa jezdnia, zlokalizowana wzdłuż drogi krajowej. Droga ta będzie obsługiwała komunikacyjnie tereny przyległe do drogi oraz będzie miała za zadanie wyprowadzenie ruchu rowerowego poza jezdnię drogi krajowej.

 

W ciągu projektowanej drogi zaplanowano drogowe bariery ochronne w miejscach, gdzie występuje zagrożenie dla uczestników ruchu kierujących pojazdem oraz pieszych i rowerzystów. Budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz drogi rowerowej wyeliminuje ryzyko wypadków drogowych związanych z poruszaniem się pieszych po jezdni oraz poprawi komfort jazdy rowerzystów. Korekta łuków poziomych i pionowych wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu i komfortu jazdy kierowców.

 

Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.