Zostało 10 proc. prac
Budowa II etapu obwodnicy Kępna, czyli połączenia węzła Kępno na S8 z DK11 na południe od miasta, ruszyła w lipcu 2019 r. Wcześniej, w 2018 roku, oddaliśmy do ruchu I etap obwodnicy wyprowadzający ruch z S8 w kierunku północnym. Obecnie zaawansowanie budowy II etapu wynosi około 90 proc. Oprócz wspomnianych wcześniej prac wykonawca na większości obiektów mostowych ułożył już warstwę ścieralną nawierzchni. Prowadzone są roboty wykończeniowe m.in. w zakresie nawierzchni na kapach chodnikowych, zabezpieczenia antykorozyjnego powierzchni betonowych. W ubiegłym tygodniu przeprowadzono próbę obciążeniową dla obiektu WD11.9 (wiadukt zlokalizowany na węźle Baranów). Trwają prace przy dowiązaniu łącznika S11 i węzła Baranów do istniejącej DK11.
Przebieg i zakres prac
Nowa trasa o długości 6,8 km będzie miała nawierzchnię bitumiczną. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów) o nośności 11,5 tony/oś, włączająca się do istniejącego przebiegu DK11.
W ramach inwestycji powstanie dziewięć obiektów mostowych oraz dwa węzły: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z DK11).
Obwodnica wyposażona będzie w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).
Tranzyt na obwodnicę
II etap obwodnicy Kępna wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe w ciągu obecnej DK11, a przyszłej S11. Ułatwiony zostanie dojazd do Kępna od strony drogi ekspresowej S8 i uprości się połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa. Oddanie do ruchu obwodnicy Kępna planowane jest w III kwartale 2021 r.