Otrzymaliśmy pozytywny wynik kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla przetargu na realizację Obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Jeszcze w tym miesiącu powinniśmy podpisać umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy o długości 5,6 km. Umowa będzie opiewała na 74,77 mln zł.
Inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic
Przetarg został ogłoszony pod koniec września ubiegłego roku. Było to możliwe dzięki ujęciu inwestycji w rządowym Programie budowy 100 obwodnic, który obejmuje w sumie dziewięć zadań w województwie zachodniopomorskim. W przetargu na realizację jest jeszcze obwodnica Szczecinka w ciągu DK20, gdzie trwa weryfikacja ofert złożonych przez wykonawców. Dla pozostałych siedmiu inwestycji w ubiegłym roku zostały podpisane umowy na opracowanie dokumentacji.
Projekt i budowa
Wykonawca obwodnicy Gryfina będzie miał 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.
Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.