Wariant inwestycji
18 marca 2020 r. wykonawca dokumentacji obwodnicy przekazał raport o oddziaływaniu na środowisko organowi wydającemu decyzję. W toku prac Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pełniła rolę organu uzgadniającego. Po przeprowadzonej procedurze oceny oddziaływania na środowisko 20 kwietnia 2021 r. Burmistrz Kamienia Krajeńskiego, prowadzący postępowanie, wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa obwodnicy Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25” w wariancie W2B.
Wariant został wybrany
Projektowany wariant W2B rozpoczyna się w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 25 i biegnie po zachodniej stronie miasta, włączając się ponownie do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 25. Nowa obwodnica będzie mieć długość 2475 m. W ramach inwestycji zostaną wybudowane skrzyżowania z drogami niższych klas technicznych, obiekt mostowy, odwodnienie, przebudowana zostanie infrastruktura kolidująca z inwestycją oraz wykonane zostanie oznakowanie pionowe i poziome elementów BRD.
Obwodnica Kamienia Krajeńskiego powstanie w klasie technicznej GP (główna ruchu przyśpieszonego). Obciążenie nawierzchni powstałej drogi będzie wynosić 11,5 t/oś. Planowany termin ogłoszenia przetargu w systemie Projektuj i buduj to 2022 r.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook, Twitter i Instagram.