110 milionów z Unii Europejskiej na północną obwodnicę Jędrzejowa
Porozumienie w sprawie dofinansowania projektu: „Budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej nr 78” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 zostało podpisane między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu 25 czerwca 2010.

Ze strony kieleckiego oddziału GDDKiA porozumienia podpisały dyrektor Ewa Sayor i zastępca dyrektora Krystyna Kasza. Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości reprezentował wiceprezes Dariusz Szewczyk. W spotkaniu wzięli udział wojewoda świętokrzyska Bożentyna Pałka-Koruba, burmistrz Jędrzejowa Marek Wolski i zastępca burmistrza Marcin Piszczek.


IMG_1051.jpg  IMG_1055.jpg  IMG_1074.jpg  IMG_1089.jpg 


Północna obwodnica Jędrzejowa to pierwsza inwestycja kieleckiego oddziału GDDKiA, która ma być dofinansowana w ramach PO RPW. Kwota dofinansowania to około 110 mln złotych.


Północna obwodnica Jędrzejowa



             INFORMACJE NA TEMAT INWESTYCJI


 


Budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa


w ciągu drogi krajowej nr 78


w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.


Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 78 poprowadzona będzie po północnej stronie Jędrzejowa. Przewiduje się, że po oddaniu do użytkowania przejmie ona ruch tranzytowy z istniejącej, a biegnącej przez Jędrzejów  na kierunku zachód-wschód trasy, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu i ograniczenie hałasu w mieście, co da możliwość atrakcyjnego zagospodarowania miasta i gminy, stwarzając doskonałe warunki do rozwoju turystyki i agroturystyki.


Obwodnica północna Jędrzejowa będzie powiązana z wybudowaną w latach 2003–2005 obwodnicą wschodnią w ciągu drogi ekspresowej S7. Droga krajowa nr 78, to niezwykle istotny element skomunikowania Śląska i południowych granic Polski (przejście graniczne w Ostrawie) z województwem świętokrzyskim, a także wschodnimi regionami kraju. Poprzez bezpośrednie połączenia z autostradami A1 i A4 oraz drogą ekspresową S7 zapewnia wpisanie się w sieć autostrad i dróg ekspresowych kraju.



Realizacja tego projektu przyczyni się do stworzenia szybszych i bezpieczniejszych powiązań z dużymi ośrodkami metropolitarnymi, co spowoduje wzmożenie aktywności gospodarczej oraz rozwoju stref przedsiębiorczości, a co najistotniejsze poprawi dostęp do istniejących stref ekonomicznych.


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.


Planowana kwota dofinansowania to około 110 mln złotych.


Lata realizacji inwestycji 2010-2012.



Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach


 


Północna obwodnica Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78 Szczekociny – Jędrzejów – Chmielnik będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym. Trasa o długości blisko 8 kilometrów połączy  miejscowość Prząsław z węzłem kieleckim na istniejącej już wschodniej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi ekspresowej S7.


 


W ramach inwestycji przewidziano obiekty zapewniające bezkolizyjny ruch, między innymi:


- wiadukt nad drogą powiatową Prząsław - Tyniec


- wiadukt nad obwodnicą w ciągu drogi powiatowej Jędrzejów – Lasków


- kładka dla pieszych nad obwodnicą między w miejscowości Wilanów


- węzeł na skrzyżowaniu obwodnicy z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej 728


- wiadukt w ciągu obwodnicy nad istniejącą drogą wojewódzką 728 Jędrzejów – Grójec


- wiadukt w ciągu obwodnicy nad linią kolejową Warszawa – Kraków


- wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Kieleckiej  jako część węzła zespolonego na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej 78


 


By zapewnić bezkolizyjność obsługi ruchu lokalnego zaprojektowane zostały drogi dojazdowe. Z kolei dla ochrony przed hałasem postawione zostaną ekrany akustyczne, a dla ochrony terenów rolniczych przed zanieczyszczeniami zastosowane zostaną pasy zieleni z uwzględnieniem gatunków rodzimych.


 


Parametry trasy:


· Długość odcinka 7863m.


· Klasa drogi – GP (główna o ruchu przyśpieszonym).


· Obciążenie ruchem – 115 kN/oś.


· Prędkość projektowa vp – 100 km/h.


· Prędkość miarodajna vm – 110 km/h.


· Liczba jezdni – 2.


· Liczba pasów ruchu jezdni – 2.


· Szerokość jezdni – 7,00m (2x3,5m).


· Szerokość pasa dzielącego – 4,00 m


· Szerokość opaski bitumicznej – 2x0,5m


· Szerokość poboczy gruntowych – 1,25m.


 


Kalendarium


Złożenie wniosku o dofinansowanie inwestycji w ramach PO RPW – styczeń 2010


Ogłoszenie dwustopniowego przetargu na budowę obwodnicy – luty 2010 (liczba wniosków -28, liczba dopuszczonych firm i konsorcjów do drugiego etapu postępowania przetargowego -20, postępowanie przetargowe w toku.)


Planowane rozpoczęcie inwestycji – IV kwartał 2010. Czas realizacji 2 lata.


 


Pozostałe inwestycje kieleckiego oddziału GDDKiA w ramach PO RPW


Na liście podstawowej PO RPW  znajduje się ponadto obwodnica Wąchocka w ciągu drogi krajowej 42, na liście rezerwowej obwodnica Ostrowca w ciągu drogi krajowej nr 9 oraz przejście przez Starachowice w ciągu drogi krajowej 42.


23.06.2010