S19 Malewice - Chlebczyn z najkorzystniejszą ofertą

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Malewice - Chlebczyn o długości 25 km. Ponownie jest to oferta firmy Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret, opiewająca na kwotę 665,21 mln zł.



To już drugi ponowny wybór tureckiej firmy na podlaskich odcinkach S19. Podobna sytuacja miała miejsce 27 kwietnia tego roku, gdy oferta firmy Kolin została ponownie uznana za najkorzystniejszą na odcinku Bielsk Podlaski - Boćki.

 

Wykonaliśmy wyrok KIO GDDKiA 

Poprzednio wyrok Krajowej Izby Odwoławczej nakazywał GDDKiA sprawdzenie rażąco niskiej ceny. Aktualnie – przy wyborze na odcinku Malewice - Chlebczyn, KIO nakazała odtajnienie dokumentów firmy Kolin złożonych w postępowaniu, a mogących mieć wpływ na jego wynik.

W obu przypadkach, po wykonaniu przez GDDKiA wyroku KIO, oferta firmy Kolin ponownie została uznana za najkorzystniejszą.

 

Umowa wkrótce

Od wyboru najkorzystniejszej oferty mogą w ciągu 10 dni wpłynąć odwołania. Jeśli ich nie będzie, a standardowa kontrola  Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zakończy się wynikiem pozytywnym, podpisanie umowy w systemie Projektuj i buduj planujemy w połowie tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na drugą połowę 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.

 

S19 ominie Siemiatycze

Odcinek S19 Malewice - Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów.

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, bitumiczna czy beton cementowy, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.