Kto przebuduje 5-kilometrowy odcinek DK91?

Szukamy wykonawcy przebudowy ponad 5 kilometrów drogi krajowej nr 91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T. Zakłada przebudowę dwóch skrzyżowań, likwidację jednego skrzyżowania w miejscowości Zabijak oraz wybudowanie chodników, które umożliwią bezpieczne dojście do przystanków autobusowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej. 



W związku z tym, że przedmiotowy odcinek od 2019 roku stanowi alternatywę dla autostrady A1, niezbędne jest dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115 kN/oś.  W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu zostanie zamknięte skrzyżowanie z ul. Leśną w Zabijaku. Na przebudowanym odcinku drogi zaprojektowano również dwie zatoki do przeprowadzania kontroli pojazdów przez Policję i Inspekcję Transportu Drogowego. Realizacja robót powinna być prowadzona z wyłączeniem z ruchu poszczególnych odcinków jezdni. W tym celu powstaną tymczasowe przejazdy technologiczne pomiędzy jezdniami umożliwiające przeprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednej z jezdni. 

 

Zamówienie będzie realizowane w formule tradycyjnej (Buduj).  

 

Odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa śląskiego w powiecie myszkowskim (gmina Koziegłowy) oraz powiecie będzińskim (gmina Siewierz) i przebiega przez miejscowości Winowo, Zabijak i Brudzowice. 

 

Zakres przedmiotu zamówienia  

Inwestycja obejmuje w szczególności: 

- przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś, 

- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, 

- remont poboczy gruntowych, 

- przebudowę zatok autobusowych, 

- budowę chodników, 

- remont nawierzchni na obiekcie inżynierskim, 

- budowę przepustów, 

- odbudowę i budowę rowów, 

- budowę oraz przebudowę kanalizacji deszczowej, 

- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, 

- budowę kanałów technologicznych, 

- budowę oświetlenia drogi, 

- wykonanie elementów ochrony środowiska. 

 

Termin realizacji robót 

Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.   

Na oferty czekamy do 7 lipca 2021 r. 

 

Kryteria oceny ofert  

Na wybór najkorzystniejszej oferty wpływ będzie miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe, takie jak termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.). 

 

Czym jest TEN-T 

Transeuropejska Sieć Transportowa – TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych. W skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T wchodzą szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Ponadto jej integralnym składnikiem są również inteligentne systemy transportowe, których wdrażanie przyczynia się do poprawy przepustowości sieci, bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez transport. 

Celem rozwijania sieci TEN-T jest zapewnienie spójności terytorialnej UE i usprawnienie swobodnego przepływu osób oraz towarów. Efektywnie funkcjonujący w ramach Unii system transportowy ma przyczyniać się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego, stymulować wzrost gospodarczy regionu, a także podnosić konkurencyjność poszczególnych państw członkowskich i całej UE w skali globalnej.    

Celem polityki Unii Europejskiej w kontekście rozwoju sieci TEN-T jest stworzenie spójnej i interoperacyjnej, multimodalnej sieci transportowej o ujednoliconych, wysokich parametrach technicznych w ramach całej UE.