Zapoznaj się z przebiegami obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20
Trwa akcja informacyjna dotycząca wariantów przebiegu obwodnic Stargardu i Złocieńca na DK20. Zostały uruchomione strony internetowe projektów, na których można zapoznać się ze szczegółowymi mapami wariantów przebiegu obwodnic. Na stronach zostały umieszczone również ankiety, w których można wyrazić swoje opinie na temat wariantów przebiegu obwodnic. W przyszłym roku planowane jest uzyskanie dla tych obwodnic decyzji środowiskowych, które określą wariant realizacyjny.

Inwestycje z Programu 100 obwodnic

Obwodnice Stargardu i Złocieńca na DK20, to 2 z 9 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Prace przygotowawcze dla tych obwodnic ruszyły w ubiegłym roku. Wcześniej nie było przygotowanych żadnych projektów, dlatego w pierwszej kolejności zostały wyznaczone warianty przebiegu. W przyszłym roku planowane jest przeprowadzenie procedury wydania decyzji środowiskowej. Następnie ruszą pracę nad dalszymi etapami dokumentacji, które będą obejmowały również badania geologiczne. Realizacja obwodnic przewidziana jest w latach 2024-2028.

 

Obwodnica Stargardu w ciągu DK20

strona internetowa projektu: http://www.obwodnicastargardu.lafrentz.pl/

Plan orientacyjny:

GDDKiA 

 

Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20. 

Nowa trasa będzie omijała Stargard od wschodu. Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Zostały wyznaczone 4 wariant przebiegu obwodnicy. Długość w zależności od wariantu wynosi od 4,4 do około 4,8 km.

 

Obwodnica Złocieńca w ciągu DK20

strona internetowa projektu:  http://www.obwodnicazlocienca.lafrentz.pl/

Plan orientacyjny:

GDDKiA 

 

Obecnie droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Problemem jest przejazd przez linię kolejową, przy którym znajdują się niekorzystnie usytuowane skrzyżowania DK20. Powoduje to problemy z bezpieczeństwem ruchu drogowego i pieszego. Bieżące działania, prowadzone we współpracy z PKP, poprawiły warunki ruchu pieszego w tym rejonie, ale prawdziwym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w Złocieńcu będzie dopiero budowa obwodnicy w ciągu DK20. Zostały wyznaczone 4 wariant przebiegu obwodnicy, trzy po stronie południowej i jeden po stronie północnej. Długość w zależności od wariantu wynosi od około 6 do około 8 km.