Przebieg i zakres prac
Budowany na terenie woj. wielkopolskiego odcinek drogi ekspresowej stanowi fragment obwodnicy m. Kępno od węzła Kępno Krążkowy do istniejącej drogi krajowej nr 11 (DK11) w rejonie m. Baranów. Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie gmin Kępno i Baranów
W ramach zadania wybudowano obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S11 - cztery wiadukty i dwa mosty, jedno przejście dla zwierząt oraz dwa wiadukty nad drogą ekspresową S11. Wybudowane zostały także dwa węzły drogowe - Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z istniejącą DK11).
Zaawansowanie prac
Obecnie trwają prace wykończeniowe, układane są ostatnie odcinki warstwy wiążącej i ścieralnej.
Na obiektach mostowych trwają ostatnie prace związane z montażem drogowych barier ochronnych.
Stan ogólnego zaawansowania prac dla tej inwestycji wynosi 95 proc. Termin zakończenia prac przewidziany kontraktem to III kw. 2021 r., a całkowity koszt realizacji robót to 139,9 mln zł.
drogi.gddkia.gov.pl - nowy serwis już działa!
Planujesz dłuższą podróż samochodem po drogach krajowych i chcesz wiedzieć, jakich utrudnień możesz się spodziewać na trasie? Interesują Cię warunki pogodowe lub obrazy z kamer na drogach krajowych? Zauważyłeś uszkodzony element infrastruktury drogowej lub nawierzchni i chciałbyś to zgłosić do najbliższego oddziału GDDKiA? Te i wiele innych informacji i funkcji już od dzisiaj dostępne są pod jednym adresem - drogi.gddkia.gov.pl.
Kalendarium:
2008 r. – opracowano „Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II budowy drogi ekspresowej S 11 Obwodnica Kępna”.
15 czerwca 2009 r. – odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad.
9 listopada 2009 r. – złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.
22 marca 2010 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia wydaną przez RDOŚ w Poznaniu.
7 kwietnia 2014 r. – wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o zajęcie stanowiska, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo i nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z 22 marca 2010 r.
18 kwietnia 2014 r. – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał postanowienie, w którym stwierdził, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z 22 marca 2010 r.
7 października 2015 r. – ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i Buduj.
2 października 2017 r. – podpisano umowę z Wykonawcą drugiego etapu obwodnicy.
14 czerwca 2019 r. – uzyskano decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.