Łopata wbita - budowa obwodnicy Kielc rusza!
Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęła się budowa kieleckiej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7.


Wśród gości byli wicewojewoda świętokrzyski Piotr Żołądek, marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas, wicestarosta kielecki Marian Ferdek, prezydent Kielc Wojciech Lubawski oraz parlamentarzyści ziemi świętokrzyskiej – senatorowie Grzegorz Banaś i Michał Okła, posłowie Andrzej Pałys, Artur Gierada i Andrzej Bętkowski. Ze strony wykonawcy pierwsze łopaty wbili Grzegorz Owczarski, wiceprezes zarządu ds. rozwoju infrastruktury Mostostal Warszawa S.A i zastępca dyrektora kontraktu Artur Raczak, ze strony inwestora – Ewa Sayor dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA oraz Andrzej Pająk, zastępca dyrektora ds. realizacji inwestycji.


IMG_6188.JPG 


DROGA EKSPRESOWA S7 OBWODNICA KIELC – INFORMACJA O INWESTYCJI


Rozbudowa istniejącej drogi S7 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Węzła Kielce Północ do Węzła Chęciny


Budowa blisko obwodnicy Kielc na pełnych parametrach dwujezdniowej drogi ekspresowej to największa do tej pory inwestycja drogowa regionu świętokrzyskiego. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach (Niewachlowie). Ten ostatni, największy,  tzw. zespolony będzie pierwszym, jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie między innymi 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych – w sumie 31 obiektów inżynierskich.


Obwodnica w liczbach : 


- długość odcinka 22.731,49 km
- prędkość projektowa-Vp = 100 km/h
- liczba jezdni - 2
- liczba pasów ruchu jezdni – 2
- skrzyżowania wielopoziomowe:
* z drogami krajowymi – 1 szt. (węzeł Kostomłoty/Niewachlów)
* z drogami wojewódzkimi - 3 szt. ( węzeł Jaworznia, węzeł Chęciny, dwupoziomowe skrzyżowanie z drogą Kielce - Włoszczowa)
* z drogami powiatowymi (Kielce- Zagnańsk)
* liniami kolejowymi ( relacji Kraków- Warszawa, Kielce- Częstochowa)
-  liczba obiektów inżynierskich  (mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych) – 31
- liczba przejść dla zwierząt dużych - 3 szt, a także przepusty dla małych zwierząt
- ekrany dźwiękochłonne - 10 km


- bariery ochronne - 85,6 km
- stacje meteorologiczne - 3 szt.
- miejsca obsługi podróżnych (MOP) - 2 szt.


Lata realizacji inwestycji 2010-2012
  
Koszt robót budowlanych  641,6  mln złotych


Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach


Wykonawca:
Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A.


Nadzór:
Konsorcjum: Grontmij Polska Sp.z o.o., Grontmij Nederland B.V.,
Lafrentz Polska Sp. z o.o., MBI Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o.


29.09.2010


Obwodnica Kielc - węzeł Kostomłoty


Obwodnica Kielc - węzly Jaworznia i Chęciny